تنظیم بازار با واردات گوشت قرمز گرم و منجمد به استان یزد

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری یزد گفت: بخشی از سهمیه ۵۰۰ تنی گوشت قرمز به استان وارد شده است و مابقی نیز در روز‌های آینده تامین خواهد شد.

شاه حسینی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری یزد گفت: برای جبران کمبودگوشت قرمز در استان یزد یکی از سیاست‌ها واردات گوشت گرم قرمز از ارمنستان و مغولستان به استان یزد بود که باپیگیری‌های صورت گرفته تخصیص ارز و اجازه واردات به استان یزد داده شد. 

او ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ کیلوگرم گوشت گرم از ارمنستان به استان یزد وارد و به فراخور فروشگاه‌ها زنجیره‌ای وپراکندگی جغرافیایی آن‌ها در استان توزیع شده و ۲۰۰ تن گوشت گرم دیگر نیز مجوز واردات آن را از مغولستان گرفته ایم.

شاه حسینی در خصوص واردات گوشت منجمد نیز گفت: گوشت منجمد گوسفندی نیز ۲۰۰ تن مجوز واردات آن را گرفته ایم که بخشی از آن از طریق شرکت پشتیبانی امور دام وارد استان یزد شده است. سهمیه بندی شهرستان‌ها صورت گرفته است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری یزد در زمینه تامین دام سبک برای رفع نیاز مردم استان یزد نیز گفت: پیگیر واردات دام سبک نیز به استان یزد هستیم و یکی از کشتارگاه‌ها ماموریت یافته به میزان نیاز استان یزد و تعادل در عرضه وتقاضا نسبت به تامین گوشت گوسفند استان یزد اقدام کند. 

شاه حسینی گفت:تثبیت قیمت گوشت از دلایل این اقدامات است و در هفته گذشته بدلیل اینکه وارد کننده دام سبک هستیم و واردات دام سبک را نداشتیم، قیمت گوشت قرمز در استان یزد بالارفت. 

او در مورد نحوه قیمت گذاری گوشت‌های وارداتی اضافه کرد: قیمت گوشت گرم وارداتی بین ۳۵۰ تا ۳۷۰ هزارتومان و گوشت منجمد نیز قیمت آن را جهادکشاورزی اعلام خواهد کردکه البته قبلا قیمت آن ۲۷۰ هزار تومان بوده است. با این واردات در زمینه دام سبک نیز امیدواریم شاهد کاهش قیمت ۵۰ تا ۶۰ هزارتومانی در استان یزد باشیم. 

هفته پیش در نشست ستاد تنظیم بازار استان یزد مصوب شد با تامین بیش از ۵۰۰ تن گوشت قرمز از خارج کشور و استان‌های همجوار قیمت گوشت در استان یزد مهار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار