رکود ادامه دار در بازار مسکن

رئیس اتحادیه املاک کرمانشاه گفت : در حال حاضر بازار مسکن همچون سایر بازار‌ها دچار رکود است.

بابک مرادی رئیس اتحادیه املاک کرمانشاه گفت : در کرمانشاه حدود ۸۰ درصد از پیک فصل نقل و انتقالات عبور کرده‌ایم و اکثر مالکان واحد‌های استیجاری را تمدید کرده‌اند.

 رئیس اتحادیه املاک کرمانشاه افزود: مستاجران به واسطه تحصیل فرزندانشان در مدرسه و از طرفی برخی مالکان هم با توجه به سابقه خوبی که از مستاجران در ذهن دارند، تمایل دارند که قرارداد اجاره را با افزایش مختصر تمدید کنند. 

وی ادامه داد: البته هستند مالکانی که در بازار بی‌قاعده تعیین نرخ اجاره مسکن، ارقام دلخواه خود را روز به روز افزایش می‌دهند.

مرادی گفت: هرچند دیگر گرانی اجاره‌بها مسکن مختص یکی دو ماه تابستان نیست، اما در این فصل جابجایی، بازار گرم دلالی و از مستاجران و متقاضیان خانه به اوج می‌رسد. 

وی در خصوص تخلفات واحد‌های صنفی گفت: با توجه به اینکه امسال در تابستان بیش از ۷۵ تا ۸۰ درصد موجران و مستاجران واحد‌های استیجاری را تمدید کرده و با هم به توافق رسیده اند لذا تاکنون آمار تخلفات این واحد‌ها خیلی چشمگیر نبوده است. 

مرادی گفت: به مردم توصیه می‌شود برای انجام معاملات ملکی صرفاً به نوشتن قولنامه دست‌نویس اکتفا نکنند بلکه باید مفاد قرارداد در سامانه معاملات املاک، ثبت شود و کد رهگیری دریافت کنند و به عبارتی قولنامه هولوگرام‌دار باشد. 

رئیس اتحادیه املاک کرمانشاه به وضعیت بازار مسکن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بازار مسکن همچون سایر بازار‌ها دچار رکود است و آنچنان تقاضایی برای خرید مسکن وجود ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت خودرو، دلار و طلا کمی کاهش پیدا کرده است، خریداران مسکن نیز صبر پیشه کرده و معامله‌ای انجام نمی‌دهند. 

مرادی افزود: سایت‌های آگهی خرید و فروش و اجاره ملک و مسکن در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها در این بازار تبدیل شده‌اند و از طرفی مالکین نرخ‌گذاری غیرواقعی و نجومی قید می‌کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.