برپایی نماز جمعه عاشورایی در شهر‌ها و بخش‌های استان قم

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور پرشور عزاداران حسینی در شهر‌ها و بخش‌های استان اقامه شد.

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که مقارن با عاشورای حسینی بود رنگ و بوی کربلایی داشت. امامان جمعه شهر‌ها و بخش‌های استان در خطبه‌های نماز، اهداف و عبرت‌های واقعه عاشورا و قیام امام حسین (علیه السلام) را تشریح کردند. 

حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه پردیسان با اشاره به هجمه دشمنان به مراسم عزای امام حسین از طریق شبهه‌افکنی، هتک حرمت و ایجاد ناامنی گفت: هر وقت دشمن روی مسئله‌ای حساس می‌شود بدانید مسیر، مسیر درستی است که باید تقویت شود.

حجت الاسلام و المسلمین غروی امام جمعه سلفچگان، حکومت دین در جامعه اسلامی را مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: جامعه بی دین، جامعه‌ای میان تهی است که هیچ آینده روشنی برای آن متصور نیست.

حجت الاسلام والمسلمین موقعی پور امام جمعه موقت کهک، زنده نگهداشتن یاد و پیام قیام سیدالشهدا را وظیفه اصلی شیعیان دانست و افزود: عزاداری باید همراه با معرفت به مقام و سیره امام معصوم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی بصیر امام جمعه جعفریه، برپایی مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را ضامن بقای جامعه اسلامی دانست و بر احیا هر چه بیشتر پیام‌های این قیام تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین یزدی امام جمعه دستجرد، ولایت پذیری را از مهمترین پیام‌های عاشورا دانست و گفت: انزوای شیعه در برهه‌هایی از تاریخ به خاطر رویگردانی از امام جامعه بوده است. 

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل پور امام جمعه فردو، حضور پرشور مردم در عزاداری‌های امسال را مشت محکم بر دهان یاوه گویان دانست و گفت: قرآن سوزان هم بدانند نور خدا با این کار‌های شنیع، خاموش شدنی نیست.

منبع:صدا و سیما

برچسب ها: نماز جمعه ، ماه محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار