اقامه نماز جمعه عاشورایی در مازندران

مردم مازندران امروز نماز ظهر عاشورا را در جای جای استان اقامه کردند.

عزاداران حسینی در مازندران نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش امروز جمعه ۶ مرداد اقامه کردند.

عزاداران حسینی در سراسر استان پس از برگزاری مراسم عزاداری در خیابان‌ها، مساجد، تکایا و دیگر اماکن مقدس با شنیدن گلبانگ اذان، نماز ظهر عاشورا را به جماعت و با تاسی از سرور و سالار شهیدان اول وقت اقامه کردند

در شهر ساری مرکز مازندران نیز نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ساری در امام زاده یحیی این شهر اقامه شد.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز جمعه همزمان با ظهر عاشورا با اشاره به فرمایش حضرت امام حسین (ع) مبنی بر اینکه مرگ با عزت از حیات با ذلت برتر است، گفت: زندگی شرافتمندانه با ذلت و نوکری سازگار نیست و برای آزادگی باید هزینه دهیم.

او با بیان اینکه برای برپایی مجالس عاشورایی به خط فکری تشیع و بعد انقلابی عاشورا باید توجه کرد، افزود: خط تشیع انگلیسی تلاش دارد تا بعد انقلابی و حماسی عاشورا را به فراموشی بسپارد به همین دلیل باید بعد انقلابی عاشورا و شعار هیهات منا الذله را زنده نگه داریم.

آیت الله محمدی لائینی گفت: عاشورا ابعاد عاطفی، حماسی و انقلابی دارد و درس تسلیم نشدن مقابل ستمگران، ترجیح دادن شهادت بر زندگی با خفت را به ما می‌دهد که هیچگاه این درس را نباید فراموش کنیم
نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ملت ایران در عرصه‌های مختلف و بزنگاه‌های تاریخی نشان داد که بعد حماسی و انقلابی عاشورا را فراموش نمی‌کند، افزود: درس هیهات منا الذله را تا فروپاشی نظام سلطه و اقامه نظام عدل مهدوی ادامه خواهیم داد.

او با قدردانی از مردم استان در برپایی پرشور آئین‌های عزاداری گفت: برای آن عده اقلیت معدودی که حقیقت عاشورا را درک و حرمت‌ها را رعایت نکردند از خداوند بزرگ آرزوی هدایت داریم.


اقامه نماز ظهر عاشورا در مازندران

اقامه نماز ظهر عاشورا در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار