فایننشال تایمز: یک پنجم تسلیحات ارسالی ناتو به اوکراین از بین رفته است

یک نشریه انگلیسی از تأیید مقامات غربی و اوکراینی بر شکست ضدحمله کی‌یف علیه نیروهای روسیه خبر داد.

نشریه فایننشال تایمز در گزارشی به نقل از مقامات کی‌یف و غرب نوشت که ارتش اوکراین در تلاش برای جلوگیری از تلفات قابل توجه در ضدحمله علیه نیرو‌های روسیه، تاکتیک‌های خود را تغییر می‌دهد.

منابعی که با فایننشال تایمز صحبت کردند در این راستا گفتند که تلفات اوکراین در هفته‌های اول عملیات «سنگین» بوده است و تلاش‌ها برای نفوذ به خطوط دفاعی روسیه تاکنون «۲۰ درصد از تسلیحات ارسالی ناتو» برای کی‌یف را از بین برده است.

این گزارش فایننشال تایمز پس از آن منتشر می‌شود که نشریه نیویورک تایمز در گزارش مشابهی نوشته بود کی‌یف تقریباً ۲۰ درصد از تسلیحاتی که به میدان نبرد ارسال کرده بود را در دو هفته اول ضد حمله از دست داده است. «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نیز با بیان آن‌که اوکراین تعداد «قابل توجهی» از نیرو‌های خود را از دست داده است، مدعی شد که هنوز هم ذخایر «قابل توجهی» دارد.

اکنون فایننشال تایمز در گزارش خود نوشته است: «پس از ناکامی در دستیابی به پیشرفت قابل توجه در مراحل اول عملیات، فرماندهان اوکراینی اکنون شروع به اتخاذ تاکتیک‌های جدید کرده‌اند. این تغییر شامل تمرکز بر بمباران مواضع روسیه با آتش توپخانه به جای تلاش برای شکستن میادین مین روسیه با خودرو‌های زرهی ناتو است. سربازان اوکراینی می‌گویند مقاومت نیرو‌های روسیه بسیار بالاتر از حد انتطار آن‌ها بوده است، اما پس از اتخاذ استراتژی محتاطانه‌تر، تانک‌ها و خودرو‌های جنگی کمتری را از دست داده‌اند.»

البته مقام‌های اوکراینی تأیید کردند که ضدحمله آن‌ها به دلیل تغییراتی که ایجاد کردند آهسته‌تر از آنچه انتظار داشتند پیش رفته و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، هم این مسئله را تأیید کرده و گفته است نتایج ضعیف عملیات به دلیل حمایت نظامی و آموزش ناکافی حامیان غربی کی‌یف است و ارتش اوکراین سلاح کافی برای انجام ضدحمله در مقیاسی که در ابتدا در نظر گرفته شده بود، ندارد.

با این حال واشنگتن می‌گوید که خیلی زود است که حمله متقابل را «شکست» بنامیم و مقامات ارشد پنتاگون هم تاکید می‌کنند که انتظار عملیات خونین و طولانی را داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
200 نه ۲۰ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
ایران باید به سربازان قهرمان روسیه پادش بده !!!

همینطور تسلیحات بیشتری به روسیه ارسال بشه تا سریعتر نوچه های امریکا رو از روی زمین پاک کنند !!!
آخرین اخبار