حل مسئله آب دشتیاری مهمترین اولویت کاری شهرستان

جوانان فعال فرهنگی اجتماعی اقتصادی ورزشی وهنری شهرستان مرزی ساحلی دشتیاری در یک نشست مشورتی با فرماندار و مسئولان این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش ایسنا، محمدعلی رأفت سرپرست فرمانداری شهرستان مرزی ساحلی دشتیاری در این دیدار اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه‌ها و ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان دشتیاری نیازمند توجه ویژه به قشر جوان است. سرمایه‌ای که می‌تواند در تمام بخش‌ها جهت پیشرفت و آبادانی دشتیاری سهم بسزایی داشته باشد.

وی گفت: نقش جوانان بی بدیل است و خوشبختانه در دشتیاری جوانان با استعدادی در تمام حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی داریم که نشان دهنده سرمایه عظیم انسانی در شهرستان مرزی ساحلی دشتیاری است.

رأفت مسئله آب دشتیاری را مهمترین اولویت کاری خود دانست و خاطرنشان کرد؛ کم کاری‌هایی در مسئله آب دشتیاری شده است و این حق مردم است که به صورت قانونی مطالبه کنند و مردم بدانند مسئولان شهرستان در این همراه و همگام با آن‌ها هستند. البته یک سری کاستی‌هایی وجود دارد ان شاءالله در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان مرزی ساحلی دشتیاری در ادامه مطلب افزود: ظرفیت‌های منحصر بفرد دشتیاری در استان قابل قیاس با هیچ شهرستانی نیست. تنها شهرستان در استان هستیم که هم نعمت دریا و شیلاتی داریم هم مرز و تجارت و اقتصاد، و هم بخش کشاورزی ما رونق خوبی دارد؛ بنابراین رشد و توسعه در شهرستان فراهم شده و نیاز به حرکت رو به جلو است تا آن‌ها را محقق کنیم.

وی حضور جوانان را در اولین نشست صمیمانه مشورتی امید آفرین دانست و اظهار کرد: حضور جوانان باعث نشاط شادابی و انگیزه و اراده برای رشد و شکوفایی است قطعا این نشست‌ها بی تاثیر نخواهد بود و حتما بازخورد آن را در سطح جامعه نشان خواهیم داد.

در ادامه این نشست تعدادی از جوانان نیز مشکلات و دغدغه مندی‌های مردم شهرستان مرزی ساحلی دشتیاری را مطرح کردند.

افروز عضو شورای اسلامی روستای سند میرثوبان از نبود آب در روستا اظهار گلایه مندی کرد و افزود: در برخی از محلات روستا بیش از ۳ ماه است که آب نداریم و مردم با مشکلات بی آبی مواجهه هستند.

ناصر برازپور عضو شورای اسلامی روستای کلانی نیز از نبود آب در کلانی گفت و مشکل آب را اساسی‌ترین مطالبه مردم کلانی عنوان کرد.

اشرف آسوبار عضو شورای اسلامی بخش مرکزی دشتیاری نیز بر مدیریت آب اشاره کرد و افزود: مدیریت جهادی عزمی راسخ می‌خواهد. مدیران آبفا باید بطور جد وارد میدان شوند.

تعدادی از جوانان روستای نوبندیان هم از بی آبی نوبندیان گفتند و خواستار رفع این مشکل شدند.

در پایان مدیر آبفای چابهار با اشاره به طرح‌های عظیم آب که در شهرستان دشتیاری در حال اجراست، افزود: خوشبختانه در یک سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه جهاد آبرسانی شهرستان دشتیاری انجام شده و یا در حال انجام است. مشکلاتی که در چند ماه اخیر در خط انتقال سد زیردان پیش آمده متأسفانه باز و بسته کردن خودسرانه شیرفلکه‌هایی است که در واقع نبض یک خط لوله محسوب می‌شود.

آقایی گفت: از مردم درخواست دارم با آبفا نهایت همکاری لازم را داشته باشند. نیرو و امکانات محدود است و همراهی مردم را می‌طلبد تا هیچ شیر فلکه‌ای باز نشود تا مردم پایین دست هم از آب بهره‌مند شوند.

وی افزود: مسئله بعدی که می‌تواند در پایداری آب نقش داشته باشد اقدام نصب سر شیر برای انشعاب و نصب انشعاب است که حجم عظیمی از این آب در حال حاضر به هدر می‌رود.

برچسب ها: آب آشامیدنی ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار