عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مطرح كرد:

تاکید بر گسترش دیپلماسی اقتصادی در برنامه هفتم

فرخی میکال گفت:گسترش دیپلماسی اقتصادی آن هم در شرایطی که با تحریم‌های ظالمانه غرب مواجه هستیم، تضمین کننده روند توسعه اقتصادی کشور است.

رسول فرخی میکال، در رابطه با برنامه هفتم گفت: تمامی افرادی که در تدوین برنامه هفتم نقش داشته و مطابق با اسناد بالادستی روند توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را تعیین می‌کنند باید به اینکه توجه کنند که چشم امید مردم در پنج سال آینده کشور به برنامه‌ریزی آن‌ها است؛ لذا از تدوین برنامه‌ای آرمانی، رویایی و غیر قابل تحقق که اثری در حل مشکلات مردم ندارد، پرهیز کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل اصلی عدم تحقق اهداف برنامه‌های پنج سال گذشته را هدف گذاری غیر واقعی دانست و عنوان کرد: برنامه هفتم باید با واقعیت زندگی امروز مردم در تمامی حوزه‌ها اعم از عمرانی، اقتصادی، فرهنگ و اجتماعی همخوانی داشته باشد و موضوعاتی که مستقیما بر زندگی و سفره مردم اثر گذار هستند در اولویت قرار بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه برنامه هفتم واقع بینانه، مشکلات مردم را در پنج سال آینده کاهش داده و موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌شود، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در بهبود وضعیت اقتصادی کشور موثر است، تعامل ایران با سایر کشور‌ها مطابق با اصول عزت و مصلحت مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید در برنامه هفتم برای آن هدف‌گذاری شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد: بی تردید گسترش دیپلماسی اقتصادی و برقراری رابطه تجاری با کشور‌ها به ویژه کشور‌های همسایه، آن هم در شرایطی که با تحریم‌های ظالمانه غرب مواجه هستیم، نقش بسیاری در اقتصاد کشور خواهد داشت و به نحوی تضمین کننده روند توسعه اقتصادی کشور است. ما باید در طول برنامه هفتم شاهد بهبود جایگاه ایران در نظام اقتصاد بین الملل باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار