افزایش همکاری‌های شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های صنایع غذایی

تفاهمنامه همکاری به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد تومان بین شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های صنایع غذایی در رویداد ارائه نیاز‌های فناورانه صنعت غذا منعقد شد.

دکتر سید محمود قیومی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این باره گفت: با توجه به برگزاری همایش روز جهانی ایمنی غذا در شیراز تصمیم گرفته شد که رویدادی نیز با این مضمون در حاشیه همایش روز جهانی غذا برگزار شود. 

او تصریح کرد: صنعت غذا در ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است و ما می‌توانیم علاوه بر مصرف داخلی، محصولات موردنیاز مصرفی کشور‌های همسایه را نیز تولید وتامین کنیم.

قیومی افزود: صنعت غذا یکی از پویاترین بخش‌های اقتصادی جهان است که به سرعت به سمت تکنولوژی‌های جدیدتر حرکت می‌کند. با فناوری‌های روز، می‌توان عمده‌ی مشکلات صنعت غذا را حل کرد.

او گفت: یکی از راه‌های افزایش پویایی این صنعت، استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان است. 

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: یکی از اهداف برگزاری این رویداد آشنایی هرچه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان با نیاز‌های واقعی صنعت غذایی و ارائه راهکار‌های فناورانه مبتنی بر نیاز‌ها بود که طی این رویداد برخی از تولیدکنندگان مطرح این حوزه به معرفی نیاز‌ها و مسائل فناورانه خود و تشریح سازوکار همکاری خود با شرکت‌های دانش بنیان در جهت رفع این نیاز‌ها پرداختند. 

قیومی گفت: یکی از الگو‌هایی پذیرفته شده توسعه، کنار هم قرار گرفتن بنگاه‌های کوچک با بزرگ می‌باشد، که از طریق شبکه سازی در‌رویداد‌هایی نظیر این رویداد، می‌توان به این مهم‌دست پیدا کرد.

در ادامه محمدی کارگزار فن بازار منطقه‌ای فارس افزود: طی هماهنگی‌هایی که از قبل با انجمن صنفی کارفرمایی صنایع غذایی و تبدیلی فارس و رویداد سازان توسعه مجری برگزاری رویداد داشتیم  و با مخاطبان همایش ارتباط برقرار کردیم، و نسبت به شناسایی نیاز‌های فناورانه آن‌ها اقدام کردیم. 

او گفت: ۴۵ نیاز فناورانه از بیش از ۱۵ واحد صنعتی شناسایی شد که واحد‌هایی نظیر پگاه فارس، دایتی، رامک، گل پونه، آریا سام و…. نیاز‌های خود را ارسال کردند. 

محمدی گفت: در روز برگزاری رویداد نیز مدیران ارشد این شرکت‌های RFP نیاز‌های خود را تشریح کردند. 

کارگزار فن بازار منطقه‌ای فارس افزود: بعد از برگزاری رویداد نیز جلسات رو در رو جهت رفع نیاز‌های فناورانه برگزار شد که تعدادی تفاهم نامه همکاری به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد تومان بین ۸ شرکت فناور و واحد صنعتی منعقد شد. 

او در پایان کفت: این رویداد با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از شرکت‌های فناور و واحد‌های صنعتی برگزار شد که رییس پارک علم و فناوری فارس، رییس ارتباط با صنعت دانشگاه شیراز، مدیر نوآوری فناوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس از مهمانان ویژه این برنامه بودند که در بخش‌های کوتاهی نیز به ایراد سخن پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار