مصرف برق کشور دوباره رکورد زد

سخنگوی صنعت برق گفت: میزان تقاضای مصرف برق کشور امروز به نصاب جدید ۷۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید.

 مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: بر اساس اعلام گزارش‌های مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، میزان تقاضای مصرف برق کشور به نصاب جدید ۷۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید.

او با بیان اینکه این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده گفت: افزایش ۳۲۰۰ مگاواتی در تقاضای مصرف برق کشور عدد بسیار بزرگی است و معادل مصارف برق سه استان کرمانشاه، ایلام و کردستان می‌شود.

سخنگوی صنعت برق افزود: تقاضای مصرف برق نسبت به سال گذشته رشد ۴/۶ درصدی را نشان می‌دهد که از هموطنان درخواست می‌کنیم به مصرف برق خود توجه بیشتری داشته باشند تا امکان تامین برق پایدار برای هم هموطنان فراهم شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص میزان مشارکت مردم در طرح مدیریت مصرف برق تا این لحظه گفت: به طور متوسط از کل مشترکان خانگی حدود ۳۵ درصد در این طرح مشمول پاداش مدیریت مصرف شدند و هر کدام از مشترکان خانگی به طور متوسط ۲۱/۵ درصد مصرف خودشان را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دادند و تا این لحظه استان‌های آذربایجان شرقی، غرب استان مازندران و استان هرمزگان بیشترین کاهش مصرف را داشته‌اند.

سخنگوی صنعت برق در پایان از مردم درخواست کرد با توجه به اینکه پیش‌بینی شده است دو هفته آتی، هفته‌های گرمی هستند و افزایش دما منجر به افزایش مصرف برق می‌شود، به جهت اینکه شبکه برق پایدار باشد و امکان تامین برق همه مشترکان فراهم شود، با کاهش مصرف برق خود به صنعت برق کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فیروزآباد فارس
۰۹:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
وقتی از شخصی ۷۸ دستگاه ماینر میگیرند از شخصی که برای سومین بار هست با این جرم دستگیر میشه بعد براحتی با یک وصیقه آزاد و پروندهش بسته بشه . باید هم مصرف برق در کشور بالا بره . این فقط یه گوشه از این مملکت هست قطعاً خیلی جاهای دیگر از این مملکت هست که توی این وضعیت دارند از برق این کشور سوء استفاده میکنند ولی کسی با انها کار نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
پس چرا می‌گوید جمعیت ایران تا ۱۵۰میلیون جای داره آنوفت با ۸۵ میلیون برق رکود زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
کشور گرمسیره و مردم تاب گرما ندارن .
عوض این آمار ها مسئولین یه فکر اساسی در مورد وسایل برقی پر مصرف بکنن . مثلا کولر آبی کم مصرف تولید کنن و در بین مردم به رایگان توزیع بشه یا لامپ های کم مصرف در بین مردم توزیع بشه. ادارات رو هم به پنل خورشیدی مجهز کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
همش میگین مصرف برق رکورد زد نسبت به پا سال
چرا اعلام نمیکنید نسبت به پارسال چندتا خونه ساخته و اضافه شده و چندتاپروانه ساخت صادرشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
به اوضاع مصرف برق در ارگانهای دولتی رسیدگی کنید
ادارات.نهادها.مساجد.پادگانها

کولر ۲۰ ساعت روشنه.آب هدر میره.برق ۲۴ ساعته روشنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
بله دقیقا درسته
آخرین اخبار