مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

اتمام تصفیه‌خانه شماره ۲ آب بانه ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

آریانژاد گفت: عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه شماره ۲ آب شرب شهر بانه از تابستان سال گذشته آغاز شده و برای اتمام و بهره‌برداری از آن ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آرش آریانژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت:تاکنون برای آبرسانی به شهر بانه هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان هزینه شده است و در ادامه این طرح‌ها، ایستگاه پمپاژ دائمی بویین نیز هفته دولت به بهره برداری می‌رسد و برای انتقال آب از سد عباس آباد به تصفیه خانه بانه ۷۰ میلیارد تومان و احداث ایستگاه پمپاژ اضطراری بوئین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی با بیان اینکه برای احداث ایستگاه پمپاژ دائمی بوئین بانه ۱۰۵ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: این طرح با ظرفیت ۵۵۰ لیتر در ثانیه هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: تامین، انتقال و تصفیه آب شرب شهر بانه و مراکز تحت پوشش از جمله شهر‌های کانی‌سور، آرمرده، بوئین و نیز تامین نیاز آبی صنایع و کارگاه‌های اطراف تا افق سال ۱۴۱۵ از سد عباس‌آباد و با در نظر گرفتن همه مقادیر طراحی و منطبق با استاندارد‌های صنعت آب کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

آریانژاد اضافه کرد: با توجه به تنش آبی سال ۱۴۰۰، با پیگیری استاندار و طی بازدید وزیر نیرو از سد و سامانه انتقال عباس آباد، در کوتاهترین زمان ممکن اعتباری معادل هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ برای اتمام خطوط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ اضطراری و ایستگاه پمپاژ دائم بوئین تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب شهر بانه نیز از تابستان سال ۱۴۰۱ آغاز شد و برای به بهره برداری رساندن آن ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.