کشف‌وضبط یک دستگاه فلزیاب قاچاق در شهرستان بیجار

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از کشف‌وضبط یک دستگاه فلزیاب قاچاق در شهرستان بیجار خبر داد.

سرهنگ محمدرضا زارعی فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: برابر گزارش واصله از سوی اداره اطلاعات و امنیت بیجار به اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، مبنی بر کشف‌وضبط یک دستگاه فلزیاب از یک خودرو شخصی، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان بیجار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: در این رابطه یک نفر با هویت معلوم دستگیر و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.

او عنوان کرد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر اینصورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ زارعی یادآور شد: هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به یگان حفاظت از آثار تاریخی استان کردستان با شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.