سمنان هفته‌ای با پدیده‌های گرما، گردوخاک و احتمال خسارت تندباد در پیش دارد

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: شهر‌های استان هفته‌ای با پدیده‌های جوی شامل ماندگاری گرما، گرد و خاک و احتمال خسارت ناشی از تندباد در پیش دارند.

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: هشدار زرد شماره ۲۲ از امروز تا جمعه برای بیشتر نقاط استان سمنان و به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب صادر شد که شامل باد شدید، پدیده گرد و خاک و احتمال کاهش دید، احتمال خسارات باد است.

وی یادآور شد: برای امروز شنبه و فردا یکشنبه در ارتفاعات رگبار‌های پراکنده گاهی با رعد و برق، و تا پایان هفته ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان در توصیف سامانه فعلی جوی با افزایش گرادیان فشار و وزش باد‌های شدید و تندباد و گردوخاک، بیان کرد که گذر امواج بارش از نواحی شمالی و رگبار‌های پراکنده باران و رعد و برق نیز در قالب این سامانه در پیش است.

وی نوع مخاطره در قالب هشدار زرد هواشناسی استان سمنان را از نوع وزش باد شدید و تندباد‌های لحظه‌ای و گرد و خاک برای بیشتر نواحی استان به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب و تا پایان هفته بیان و اضافه کرد: طی روز‌های شنبه و یکشنبه رگبار‌های پراکنده باران، گاهی رعد و برق در ارتفاعات و نواحی شمالی استان دور از انتظار نیست.

وی ماندگاری هوای گرم در استان سمنان تا پایان هفته را دیگر پیش بینی هواشناسی عنوان و ابراز کرد: احتمال آبگرفتگی در برخی مناطق شمالی، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری، از جمله سقوط بنر تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها سازه‌های موقت احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک کاهش دید و کاهش کیفیت هوا به همراه احتمال آتش سوزی مراتع و جنگلها، وجود دارد.

وی باغستان و مجن هر ۲ در شهرستان شاهرود را به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان سمنان طی ۲۴ ساعت گذشته برشمرد و افزود: این شهر‌ها به ترتیب دمای ۴۱ و ۱۶ درجه سانتیگراد را تجربه کردند و شهمیرزاد و ملاده در شهرستان مهدیشهر طی این مدت بیش از سه میلیمتر بارندگی داشتند.

مصطفوی افزود: دمای هوای نقاط مختلف استان تغییر محسوسی نخواهد داشت و شهر سمنان بیشینه دمای ۴۰ و ۴۱ درجه سانتیگراد را در پیش دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار