ابراز نگرانی سازمان ملل درباره استفاده اوکراین از مهمات خوشه‌ای

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت که این سازمان نگران گزارش‌ها درباره استفاده از مهمات خوشه‌ای توسط نیرو‌های مسلح اوکراین است.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشستی خبری گفت: سازمان ملل نگران گزارش‌ها درباره استفاده از مهمات خوشه‌ای توسط نیرو‌های مسلح اوکراین است و معتقد است که نباید از آن‌ها استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، استفان دوجاریک خاطرنشان کرد: "ما این گزارش‌ها را دیده ایم که بسیار نگران کننده است و همانطور که قبلاً گفته ایم، این نوع مهمات باید به فراموشی سپرده شوند و نباید از آن‌ها استفاده کرد. "

روز پنجشنبه، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید تأیید کرد که اوکراین در هفت روز گذشته استفاده از مهمات خوشه‌ای را که توسط آمریکا به این کشور عرضه شده، آغاز کرده است.

در ۷ ژوئیه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت کشورش تصمیم به ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین گرفته است که سازمان ملل با استفاده از آن مخالفت کرده است. در ۱۳ ژوئیه، ژنرال داگلاس سیمز، مدیر عملیات در ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت نیرو‌های مسلح اوکراین مهمات خوشه‌ای از آمریکا دریافت کرده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش گفت: روسیه حق استفاده از مهمات خوشه‌ای را در واکنش به استفاده اوکراین از این تسلیحات برای خود محفوظ می‌داند. پوتین افزود، عرضه چنین تسلیحاتی و استفاده از آن‌ها باید جرم تلقی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
بمب خوشه ای = جنایت جنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۳۱ تير ۱۴۰۲
سازمان ملل تنها کاری که از دستش بر میاد نگرانی است (چقدر کار سختی است)
آخرین اخبار