نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

بی توجهی مدیران به موضوع امر به معروف و نهی از منکر، ترک فعل محسوب می‌شود

حجت الاسلام عبادی زاده گفت: مسئولی که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد، مشروعیت خود را از دست می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در همایش دبیران امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی، ادارات و مراکز علمی سراسر استان هرمزگان با بیان اینکه مسئولی که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد، مشروعیت خود را از دست می‌دهد، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر اسامی دستگاه‌ها و مدیرانی که نسبت به این فریضه الهی بی‌توجه یا کم توجه هستند را جهت پیگیری و انجام اقدامات لازم به دستگاه‌های نظارتی مربوطه ارسال می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه بی توجهی مدیران به موضوع امر به معروف و نهی از منکر، ترک فعل محسوب می‌شود، گفت: شرایط امروز جامعه اقتضاء می‌کند که نظام اسلامی به صورت جدی به وظیفه خود در حوزه امر به معروف و نهی از منکر عمل کند. یعنی هر فردی در هر جایگاهی که در حال فعالیت است، نباید نسبت به احیاء امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد، چرا که نسبت به مهم‌ترین وظیفه خودش کوتاهی و کاهلی کرده است.

او گفت: امر به معروف و نهی از منکر دارای دو حوزه مردمی و حاکمیتی است. مردم می‌توانند اقدام به تذکر لسانی کنند، اما آنجایی که نیاز به اقدام و برخورد قهری وجود دارد، دیگر وظیفه مردم نیست و حاکمیت باید وارد میدان شود. 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: یکی از شرایط مهم امر به معروف و نهی از منکر میزان تاثیرگذاری این عمل است و اگر موضوع ضرر جانی، مالی و آبروی فرد در میان باشد، حکم انجام این فریضه از واجب به مستحب تبدیل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.