ترمیم آرد سهمیه ای نانوایان آذربایجان غربی

معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: مدیریت بهینه توزیع آرد در آذربایجان غربی موجب بازگشت و افزایش سهمیه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: مدیریت توزیع آرد که پیش‌تر از این به صورت سیستمی و از طریق مرکز انجام می‌شد، با تفویض اختیار به استان موجب افزایش سهیمه آرد نانوایی‌ها شد.

جواد کرمی افزود: این استان در برهه‌ای از سال‌جاری با کمبود سهمیه به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ تُن مواجه شد که این مشکل به دلیل عدم آشنایی نانوا‌ها با نحوه استفاده از کارتخوان و سامانه نانی نو اتفاق افتاد؛ اما هم اکنون این موضوع مدیریت شده و علاوه بر بازگشت سهیمه فوق، ۳۰۰ تُن آرد مازاد نیز موجود است.

وی با اشاره به پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی در این زمینه اظهار کرد: با تمرکززدایی در زمینه توزیع آرد از طریق سامانه مربوطه در استان، هم اکنون به علت موفقیت در مدیریت توزیع، این اقدام به سایر نقاط و استان‌ها نیز تسری پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر تشویق نانوایی‌های موفق و فعال در این زمینه گفت: کارگروه استانی آرد و نان هم اکنون دارای اختیار در کاهش و یا افزایش سهیمه نانوایی‌ها و مناطق مختلف استان است.

کرمی با بیان اینکه بازرسی‌های مستمر نیز برای مدیریت توزیع و پخت نان وجود دارد، ادامه داد: گزارش گیری آنلاین روزانه از تمامی نقاط استان اعم از روستایی و شهری با حضور بیش از ۱۷۰ نفر از افراد دخیل، انجام و موارد ضروری به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش نانوایان نیز در دستور کار است، اضافه کرد: طبق مصوبه کارگروه آرد و نان استان، افراد مرتبط و اتحادیه در زمینه کار با سامانه نانی نو آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.