توافق آذربایجان و ارمنستان برای برگزاری جلسات تعیین حدود مرزی

مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای برگزاری جلسات عملیاتی برای تعیین حدود مرزی مشترک توافق کرده‌اند.

دفتر «مهر گریگوریان» معاون نخست‌وزیر ارمنستان به خبرگزاری اسپوتنیک ارمنستان گفت ایروان و باکو جلسات کمیسیون تعیین مرز‌ها را در نقاط مختلف مرزی دو کشور برگزار می‌کنند.

به گزارش «news.am»، این دیدارها پس از چهارمین دیدار «مهر گریگوریان» معاون نخست‌وزیر ارمنستان و «شاهین مصطفی‌اف» معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان که در مرز دو کشور در منطقه «تاووش» ارمنستان و منطقه «غزاق» جمهوری آذربایجان در ۱۲ جولای برگزار شد، انجام خواهد شد.

این دفتر اعلام کرد: با توافق طرفین تصمیم گرفته شد که جلسات مرزی در نقاط مختلف مرز ایالتی دو کشور برگزار شود.

علاوه بر این، این دفتر اعلام کرد که سایر اعضای کمیسیون‌های تعیین مرز‌های دو کشور نیز در نشست ۱۲ جولای (۲۱ تیرماه) شرکت داشتند، اما نامی از آن‌ها ذکر نشد.

اولین دیدار مهر گریگوریان و شاهین مصطفی‌اف درمورد تعیین مرز در ۲۴ مه ۲۰۲۲ (۳ خرداد ۱۴۰۱) در نزدیکی روستای یراش در منطقه آرارات در جنوب غربی ارمنستان برگزار شد. دومین نشست در مسکو و سومین نشست در بروکسل برگزار شد.

این در حالی است که «مهر گریگوریان» معاون نخست‌وزیر ارمنستان روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که هیچ توافقی درمورد نقشه‌هایی که باید به عنوان مبنای تعیین مرز دولتی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در نظر گرفته شود، حاصل نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۹ ۳۱ تير ۱۴۰۲
هردو کشور به هم بسازید وبدانید که به ایران بزرگ بسیار محتاج
هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۱ تير ۱۴۰۲
باز قرار هست نفع ترکیه بشه سر ایران بی کلاه مانند همیشه
آخرین اخبار