بسیج امکانات میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی برای میزبانی شایسته از زائران اربعین

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی گفت: برای میزبانی شایسته از زائران اربعین مرز تمرچین پیرانشهر از تمامی امکانات و ظرفیت‌های این اداره‌کل استفاده خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در جلسه شورای برنامه‌ریزی اربعین گفت: برای میزبانی شایسته از زائران اربعین مرز تمرچین پیرانشهر از تمامی امکانات و ظرفیت‌های این اداره‌کل استفاده خواهد شد. 

مرتضی صفریبا اعلام این مطلب اظهار کرد: امسال برای دومین سال متوالی آذربایجان غربی میزبان زائران اربعین از سطح کشور و کشور‌های همسایه خواهد بود که با تلاش‌های مسولان ارشد استان پس از بازگشایی مرز تمرچین پیرانشهر از این مسیر تردد می‌کنند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: امسال طبق پیش‌بینی‌ها ۵۰۰ هزار زائر از این مرز تردد خواهند کرد که میزبانی شایسته از آن‌ها نیاز به یک همت و تلاش جهادی دارد، بنابراین برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران در اولویت برنامه‌های این اداره‌کل قرار دارد. 

او گفت: از جمله برنامه‌های این اداره‌کل اعلام آماده باش و نظارت جدی به همه اماکن اقامتی شهر‌های در مسیر و مجتمع‌های بین راهی و نیز راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی سیار در مسیر تردد زائران به مرز تمرچین خواهد بود. 

صفری گفت: همچنین بازدید‌های نظارتی این اداره کل از واحد‌های اقامتی و گردشگری از ۶ اردیبهشت سال جاری آغاز شده و در این مدت ۲۸۲ مورد بازدید از این مراکز انجام شده است که در آستانه اربعین این نظارت‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه تشدید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.