سفر هیات اقتصادی مازندران به روسیه زمینه ساز تحول در استان

با سفر هیات اقتصادی و تجاری ۵۰ نفره از مازندران به روسیه زمینه توسعه اقتصاد و تحول تجارت استان محقق می‌شود.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر استاندار و هیات اقتصادی و تجاری مازندران به روسیه را می‌توان مبدأ تحول اقتصادی استان و زمینه ساز تحول تجاری دانست، گفت: اوراسیا از ظرفیت بالایی برای صادرات محصولات مازندران برخوردار است که مقامات استان با شناخت این ظرفیت ها، سفر به روسیه را جهت رایزنی و گشایش تجاری رقم زده اند.

اوبا اشاره به دستور پوتین رئیس جمهور روسیه برای لایروبی رودخانه ولگا در سفر استاندار مازندران به این کشور افزود: لایروبی رودخانه ولگا موجب افزایش ۵ برابری ترانزیت کالا ایران و روسیه خواهد شد که این اتفاق توسعه تجارت و تبادل کالا برای کشور‌های حاشیه خزر از جمله ایران را درپی خواهد داشت.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی عقد قرارداد با شرکت‌های روسی را از دیگر دستاورد‌های مهم سفر دانست و یادآورشد: مازندران در بخش کشاورزی بسیار غنی است و باید زمینه صادرات محصولات از جمله مرکبات به این کشور فراهم شود تا شاهد رونق این بخش در استان باشیم.

بابایی با بیان اینکه ظرفیت کشتیرانی و صنایع مرتبط با آن در مازندران باید افزایش یابد، افزود: مازندران توان خوبی در صنعت کشتی سازی دارد و انتظار می‌رود تا با شناسایی ظرفیت شرکت‌های فراملی؛ توانمندی شرکت‌های داخلی به ویژه کشتی سازی مازندران نیز افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار