کره جنوبی: حمله هسته‌ای کره شمالی پایان کار پیونگ یانگ است

وزارت دفاع کره جنوبی نسبت به هر گونه حمله پیش دستانه هسته‌ای کره شمالی به این کشور هشدار داد.

پس از استقرار زیردریایی هسته‌ای آمریکا در بندر بوسان کره جنوبی، کره شمالی هشدار داد براساس دکترین اتمی خود می‌تواند تسلیحات هسته‌ای را در زمانی که احساس خطر کند مورد استفاده قرار دهد. این موضوع اکنون با واکنش تند کره جنوبی همراه شده است. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع کره جنوبی امروز (جمعه) با هشدار به کره شمالی درباره هر گونه حمله پیش دستانه هسته‌ای به این کشور هشدار داده و اعلام کرد در صورت وقوع چنین امری، پاسخ ما و متحدانمان منجر به پایان رژیم پیونگ یانگ خواهد شد. 

در بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی آمده است: در صورت حمله هسته‌ای کره شمالی علیه کره جنوبی و آمریکا، این ائتلاف اقدام به واکنش فوری، قاطع و درهم کوبنده خواهد کرد. ما به شدت هشدار می‌دهیم که در صورت وقوع این حمله، رژیم کره شمالی به پایان خواهد رسید. 

رئیس جمهور کره جنوبی پیش‌تر با حضور در زیردریایی هسته‌ای آمریکا در بندر بوسان، از استقرار تسلیحات استراتژیک بیشتر واشنگتن در کشورش استقبال کرد. این در حالی است که پیونگ یانگ تاکید دارد اقدامات تحریک آمیز کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره، خطری علیه منافع ملی و امنیت این کشور است. 

کره شمالی و جنوبی اکنون گرفتار معمای امنیت (security dilemma) شده اند. طی این معما، اقدام نظامی یک طرف گرچه از دید خود دفاعی است، اما از دید طرف مقابل تهاجمی محسوب می‌شود و این امر طرف دیگر را مجبور به اتخاذ آمادگی‌های دفاعی بیشتر می‌کند که همین امر از سوی طرف دیگر تهاجمی محسوب می‌شود و این چرخه ادامه پیدا می‌کند. 

پیونگ یانگ تاکنون اقدام به آزمایش‌های موشکی متعدد برای ایجاد بازدارندگی در برابر اقدامات آمریکا و کره جنوبی کرده است. سئول و واشنگتن نیز در مقابل برای تقویت دفاعی خود اقدام به رزمایش‌های نظامی متعدد می‌کنند که از دید کره شمالی اقدامی تهاجمی علیه این کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
کره جنوبی و ژاپن بهتر است از پاچه خواری غرب و آمریکا دست بکشند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۵۱ ۳۱ تير ۱۴۰۲
امریکا می خواد جنگ بشه بدش نمیاد از این آب گل آلود ماهی بگیره،کره شمالی هم یک احمق هست ،که با آزمایش هسته ای می خواد جنگ جهانی سوم راه بندازه
Iran (Islamic Republic of)
حق
۱۵:۳۶ ۳۱ تير ۱۴۰۲
اگه کره شمالی بابمب هسته ای بخواد بهتون حمله کنه از کره جنوبی چیزی نخواهد ماند که بتواند حمله پیش دستانه کند عاقل باشید قبل حرف فکر کنید
آخرین اخبار