سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

ایران از گسترش مناسبات با ساحل عاج استقبال می‌کند

عموئی گفت: ایران روابط با کشور‌های آفریقائی را در دستور کار خود قرار داده و از گسترش مناسبات با ساحل عاج در همه زمینه‌ها استقبال می‌کند.

ابوالفضل عموئی نماینده مردم تهران و ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان که به منظور مشارکت در نشست کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس اسلامی (PUIC) به ابیجان سفر کرده اند، در دیدار‌های جداگانه‌ای با آداما بیکتوگو رئیس مجلس ملی، توما کامارا رئیس کمیسیون سیاست خارجی و ممدو دیاوارا رئیس گروه پارلمانی حزب حاکم ساحل عاج در محل مجلس ملی این کشور دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین به گفتگو و تبادل نظر پرداختند. مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی - اقتصادی از اهم محور‌های گفتگو در این دیدار‌ها بود.

ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در دیدار با مقامات پارلمانی ساحل عاج، با اشاره به لزوم تحرکات در مناسبات دو کشور، بر ضرورت تبادل هیات‌های پارلمانی به منظور شناخت بیشتر از ظرفیت‌های فیمابین تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران روابط با کشور‌های آفریقائی را در دستور کار خود قرار داده و از گسترش مناسبات با ساحل عاج در همه زمینه‌ها استقبال می‌کند.

وی در این خصوص، برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی را فرصت مغتنمی برای تنظیم روابط در حوزه‌های اقتصادی و تجاری توصیف کرد.

هیئت پارلمانی کشورمان در این گفتگو ها، با بیان ضرورت فعال سازی همکاری‌های دوجانبه به ویژه در بخش سیاسی، بر آمادگی مجلس شورای اسلامی برای رایزنی بیشتر با همتایان خود در مجلس ملی ساحل عاج تاکید کرد. اعلام آمادگی برای تقویت همکاری‌ها با ساحل عاج در حوزه‌های تجاری - اقتصادی، علم و فن‌آوری، از دیگر موارد مورد اشاره هیئت پارلمانی کشورمان به عنوان زمینه‌های مشترک همکاری، با توجه به ظرفیت‌های موجود در دو‌کشور بود.

مقامات پارلمانی ساحل عاج نیز در این دیدارها، ضمن اظهار خرسندی از سفر هیئت پارلمانی کشورمان به ابیجان، دیدگاه‌ها و نکات مدنظر خود را بیان داشته و اظهار امیدواری کردند که سفر هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ساحل عاج بتواند زمینه ساز توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور و تقویت کننده ارتباطات دوستانه دو ملت باشد.

گفتنی است در این دیدارها، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل دوجانبه و مورد اهتمام مشترک بیان نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار