ساعی: حضور کیانی برای پاریس تثبیت شده است/ در تکواندوی مردان عقب هستیم

رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به شرایط حضور نمایندگان ایران در بازی‌های المپیک، گفت: حضور ناهید کیانی در پاریس تثبیت شده است، اما در بخش مردان عقب هستیم و باید آن را جبران کنیم.

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در واکنش به آخرین وضعیت حضور تکواندوکاران کشورمان برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، توضیح داد: از روزی که به فدراسیون تکواندو آمدم هدفم این بود که در همه اعزام‌ها، ورزشکاران را در میادین داشته باشیم و بتوانیم عقب‌ماندگی گذشته را جبران کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل برخی اتفاقات گذشته، در رنکینگ عقب بودیم، اما از زمانی که مسئولیت کار را گرفتم با همه مشکلاتی که داشتیم در همه اعزام‌ها حضور پیدا کردیم تا بتوانیم ضمن کاهش این فاصله از رنکینگ سیستم استفاده کرده و نمایندگانی را در پاریس داشته باشیم.

رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص شرایط کنونی نیز گفت: جدا از عقب‌ماندگی که داشتیم برخی نفرات هم جدید اضافه شده بودند و طبیعی است که یا رنکینگی نداشتند و یا خیلی پائین بودند. اکنون ۱۰ تا ۱۲ نفر را در سیستم رنکینگ داریم و با توجه به این که در هر وزن می‌توانیم ۲ نماینده داشته باشیم این اتفاق رخ داده و باید به آینده امیدوار بود. هر چند در برخی اوزان ۳ نفر هم داریم که تنها می‌توانیم از دو نفر آن‌ها طبق قوانین استفاده کنیم.

ساعی در مورد ناهید کیانی گفت: این بانوی تکواندوی ایران در حال حاضر رنکینگ نخست جهان را دارد و در گرندپری هم رنکینگ ۵ را در اختیار دارد، اما در ماه آینده شاهد ارتقای او خواهیم بود و این احتمال وجود دارد تا رده سوم و حتی دوم هم بالا بیاید. تقریبا می‌توان گفت او تثبیت شده، اما در پسران کار بسیار سختی را خواهیم داشت، ولی اعتقاد من این است که قابل جبران بوده و می‌توانیم به اهداف خود دست یابیم.

او تاکید کرد: در بازی‌های آسیایی و گرندی‌پری (چین) می‌توانیم امتیاز بگیریم و تا نفر هفتم یا هشتم خودمان را بالا بکشیم و بعد از آن باید خودمان را به رده پنجم برسانیم. گرندپری هم در چین است و با توجه به زمان بسیاری اندکی که بین این دو رویداد وجود دارد، خواستار جابه‌جایی زمانی شدیم تا تکواندوکاران کشورمان فرصت ریکاوری مناسب را داشته باشند.

رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سئوال که با رایزنی‌های صورت گرفته شرایط فاصله زمانی بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو و گرندپری چین تغییر می‌کند یا خیر، گفت: قبلا دو روز فاصله در نظر گرفته شد، اما با رایزنی‌هایی که صورت دادیم و با ارتباطی که با اتحادیه آسیا و شورای المپیک این قاره داشتیم در نهایت موفق شدیم یک فاصله ۷ تا ۱۰ روزه را ایجاد کنیم تا ملی‌پوشان کشورمان بتوانند در یک دوره کوتاه خودشان را آماده حضور در گرندپری کنند.

وی در مورد نفرات حاضر در این رویداد هم تصریح کرد: برخی از نفرات از بازی‌های آسیایی در گرندپری نیز به میدان می‌روند و تعدادی هم از تهران به تیم ملحق خواهند شد. در بخش بانوان هم نماینده خواهیم داشت و همین روند را در تیم بانوان هم شاهد هستیم. البته بازی‌های آسیایی سخت است چرا که اکثر رقیبان خوب جهانی تکواندو در آسیا هستند و باید برای رسیدن به سکوی قهرمانی با آن‌ها به رقابت بپردازیم، تیم‌هایی مانند کره‌جنوبی، ازبکستان، چین، چین‌تاپیه از جمله رقبای ما هستند که در جهان نیز برای خود اسم و رسمی دارند، اما هدف ما مشخص است و طبق برنامه پیش می‌رویم.

ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار