جوجه ریزی تیر به ۱۳۰ میلیون قطعه می‌رسد

دبیرکل کانون مرغداران گوشتی گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته، جوجه ریزی تیرماه به ۱۳۰ میلیون قطعه می رسد.

آقای پرویز فروغی گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی تیرماه به ۱۳۰ میلیون قطعه برسد که با گرانی گوشت قرمز و جایگزینی گوشت سفید در سبد مصرفی خانوار نمی توان گفت که این میزان جوابگ خواهد بود یا خیر؟

به گفته او، سوء مدیریت وزارت جهاد، عدم برنامه ریزی برمبنای میزان مصرف و نبود نقدینگی لازم موجب شد تا واحدهای مرغداری با ۲ سوم و یک سوم ظرفیت کار کنند که تمامی این عوامل دست به دست یکدیگر داد تا تولید کاهش یابد. از طرفی هم گرانی گوشت قرمز و جایگزینی در سبد مصرفی موجب شد تا تولید کفاف ندهد.

فروغی با بیان اینکه گرانی مرغ ارتباطی به مرغدار ندارد، گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۷ تا ۵۸ هزارتومان است که نرخ تمام شده تولید هم در همین محدوده است که ارتباطی به فروش مرغ گرم با نرخ ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان ندارد و عرضه با چنین نرخ هایی اجحاف در حق مصرف کننده است.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: اگر قیمت هرکیلو مرغ زنده ۶۰ هزارتومان باشد، مرغ گرم با نرخ ۸۰ هزارتومان باید عرضه شود.

او تامین نهاده های دامی را از چالش های پیش روی مرغداران دانست و گفت: علی رغم آنکه مرغدار از اردیبهشت پول خرید کنجاله سویا را به سامانه بازارگاه واریز کرده، هنوز نتوانسته پول یا نهاده خود را دریافت کند و از طرفی بدلیل آنکه مرغ موجود زنده است، نمی توان آن را در سالن گرسنه نگه داشت که برای خرید از بازار آزاد مجبور به تامین نقدینگی است که حال با پیگیری وزارت جهاد امیدواریم هرچه سریع تر توزیع شود تا خللی در تولید ایجاد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار