خرید تضمینی گندم زنجان از مرز ۱۰۰ هزار تن عبور کرد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان از افزایش بیش از ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی از ۲۵ خرداد تا ۲۸ تیر سال جاری در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: خرید این محصول از مرز ۱۰۰ هزار تن عبور کرد.

ولی الله زمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان گفت: بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۲ برداشت کرده‌اند از طریق ۳۵ مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شد.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ محموله گندم از چهار هزار و ۸۰۰ گندمکار خریداری و در سیلوهای ملکی و خصوصی جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شد.

زمانی یادآور شد: طبق بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ پنجم تیر ۱۴۰۲ گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شد.

وی با تاکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده مطالبات گندمکاران طی روزهای آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می شود.

زمانی در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان، افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوط فایل پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مرحل اداری مبلغ به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از ۲۵ خرداد ماه سال جاری آغاز شده است و تا دریافت آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۳۰ تير ۱۴۰۲
سازمان همیاری زنجان را دریابید، کارکنان مظلوم اونجا الان نزدیک ده ماهه از آذر ۱۴۰۱ که حقوق نگرفتن و زندگی قریب به پنجاه خانواده کاملا متلاشی شده است .مدیر عامل سازمان همیاری کاملا ریلکس و بی تفاوت، استاندار زنجان همچنان در خواب عمیق،امام جمعه زنجان همچنان در خواب عمیق، شهردار زنجان همچنان در خواب عمیق، رییس جمهور انقلابی همچنان در خواب عمیق...محرم در سازمان همیاری زنجان است،آنجا را به حق شهدای این ماه دریابید