تصویب ۱۷ طرح برای رفع مشکلات شهر اهواز

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: شورای اسلامی شهر اهواز ۱۷ طرح را برای برطرف کردن مشکلات این کلانشهر تصویب کرده است.

عادل شیشه‌گری گفت: شورا‌های چهارم و پنجم شهر اهواز در مدت هشت سال فعالیت خود ۲۲ طرح مصوب کردند که شاید یک یا ۲ طرح مفید و فنی بودند، ولی در ۲ سال ابتدایی شورای ششم، ۱۷ طرح که مشکلات ۲۰ تا ۳۰ ساله شهرداری اهواز را حل می‌کند به تصویب رسیدند.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز می‌گوید: گفتن انجام ممیزی املاک کار راحتی است، اما این کار به ساختار، سیستم و فرآیند خاصی نیاز دارد.

او ادامه داد: اجرای برخی طرح‌های مصوب زمان‌بر، سنگین و نیازمند ساختار و عزمی برای اجرایی شدن است؛ در بسیاری از موارد کار‌ها آغاز شده‌اند، اما ممکن است در بازه زمانی کوتاه مدت به ثمر ننشینند.

شیشه گری گفت: اواخر سال گذشته مصوب شد که قانون سامانه ستاد اجرایی شود؛ قانونی که بر زمین مانده بود و مشکل در ورود به این سامانه یکی از عوامل تاخیر در بسیاری از امور و طرح‌ها شد.

به گفته او بسیاری از مناقصات، شرکت کننده نداشتند، زیرا پیمانکاران بومی و همکاران شهرداری با این سامانه کار نکرده بودند و این مساله موجب ایجاد وقفه در اجرای طرح‌ها شد، اما این کار منطقی و اصولی باید انجام می‌شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: در سامانه ستاد می‌توان پیمانکار بومی و غیربومی را مشخص کرد در خصوص نارضایتی مردم از وضعیت آسفالت، یکی از دلایل این مساله اجرای طرح فاضلاب اهواز توسط آبفا است.

او می‌گوید: تا زمانی که آبفا همزمان با بیش از ۱۵۰ پیمانکار در سطح شهر مشغول کار است، نارضایتی‌ها چند برابر می‌شود؛ بعضی تفاوت بین فعالیت آبفا، شهرداری و دستگاه‌های دیگر را در ارایه خدمات تشخیص نمی‌دهند.

شیشه گری گفت: در حوزه آب‌های سطحی اقدامی نشده است، طبق برآورد‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ نیز حدود هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.

به گفته او نظر دوستان، رفع مشکلات در قالب طرح‌های جامع و طرح علاج‌بخشی بود، اما آیا این انتظار وجود دارد که پس از سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دیگر آبگرفتگی نداشته باشیم؟ من نماینده شورا در بحث پروژه دفع آب‌های سطحی بودم، اما هیچ شخصی در خصوص این کار از من سوال نکرد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: طرح جامع دفع آب‌های سطحی اهواز بسیار سنگین است و مشکلات حادی دارد؛ ممانعت‌ها درخصوص بستن مسیر‌هایی مانند بلوار گلستان و عبور خط انتقال از زیر مسیر ریل راه آهن برخی از مسایل اجرای پروژه هستند.
او می‌گوید: بخش حقوقی شهرداری اهواز کاری درخصوص مترو اهواز انجام نمی‌دهد؛ قراردادی با دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد شده و سیستم حقوقی این دانشگاه در حال پیگیری مساله حقوقی این طرح است و کار با جدیت در حال پیگیری است.

شیشه گری گفت: از اوایل فعالیت در شورای اسلامی شهر، علاوه بر بعد نظارت پا به پای شهرداری اهواز بوده‌ایم تا مسایل شهر حل شوند و این روند تا آخر دوره شورای شهر ادامه دارد.

برچسب ها: توسعه شهری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
هر وقت اسفالت رو درست کردین انوقت متوجه میشیم ک بخاری ازتون بلند میشه شهرداری فقط خرابی ب بار میاره ی سری ب خیابانای کیان شیخ بها بزنید انوقت ب عمق فاجعه پی میبرید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۳۴ ۳۱ تير ۱۴۰۲
با سلام
یکی نیست به شهردار اهواز بگه تا الان خودت سمت مهدیس نورد لوله رفتی، خودت میتونی اونجا زندگی کنی زن بچت میتونن اونجا زندگی کنن وضعیت کوچه هاشو دیدی، فقط شعار میدی سمت روستاها هم بری دیگه اینجوری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۳۱ تير ۱۴۰۲
سلام و عرض ادب خدمت مسؤلین محترم با توجه و موقعیت استراتژی استان خوزستان بخصوص شهر اهواز که قلب تپنده این کشور از نظر موقعیت جغرافیایی به دریهای آزاد و نفت فراوان و تولید بنزین و سرزمین مرکبات و غلات وگندم فراوان وغیره میباشد و خود خودکفا از هر گونه محصول است نباید شهروندان این دیار که شهید دادن وجان دادن و مجروح شدند به این صورت باشد و انتظار زیادی هم از مسؤلین ندارند این مردم و فقط و فقط حق طبیعی که حق شهروندی هست را در اختیار شان بگذارید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۵:۳۱ ۳۰ تير ۱۴۰۲
اینها همش حرف هر کی اومد فقط انتقاد وبحث گذشته میکنم،واین نشان از بی لیاقتی وعدم تخصص دارد،شما لطفا طرح ها وبرنامه ها بصورت زمانبند شده ارائه بفرمایید،ضمنا بر اساس آنها گزارش پیشرفت مالی ،فیزیکی به مردم بدین تا توان وفعالیت شما مشخص شود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۰ ۳۰ تير ۱۴۰۲
اهواز یک روستای بزرگ است!!!
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۵۱ ۳۰ تير ۱۴۰۲
عامو بیایین مهدیس ۳۲متری نورد لوله رو اسفالت کنید که مردم تو زمستون تا زانو تو گل و شل راه میرن، هنوز اب ندارن،لوله کشی فاضلاب ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۳۰ تير ۱۴۰۲
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: شورای اسلامی شهر اهواز ۱۷ طرح را برای برطرف کردن مشکلات این کلانشهر تصویب کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۳۰ تير ۱۴۰۲
روستایی کریت برومی بخش غیزانیه بوی دود حاصله از سوخت پسماند شهری بلای جان شده ریه هامون داغون شده از دود حتی تو خونه هامون هم بو دود میاد بچه ها مریضی تنفسی گرفتن.
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۰۲:۱۲ ۳۰ تير ۱۴۰۲
اهواز از نظر فضای سبز بسیار،بسیار فقیر است.
کیفیت آسفالت تاسف بار است.
برای دفع اب های سطحی باید به فکر جوی هایی رو باز در راستای فاضلاب زیر زمینی بود.مشابه کاری که در منطقه نیوساید و شهرک نفت اجرا شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۳۰ تير ۱۴۰۲
خدایی جوک گفتی ...شهر اهواز نه روستای اهواز ...آسفالت خراب ...فاضلاب ..بازارچه های کثیف و غیر بهداشتی ...ورودی های مزخرف ....روستای اهواز هزاران مشکل دارد ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۹ تير ۱۴۰۲
سلام لطفا این همه فضای سبز در منطقه سیصددستگاه صنایع فولاد لطفا ب فکر جوان
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۱۷:۱۷ ۲۹ تير ۱۴۰۲
۴۴ سال گذشت تازه بفکر اهواز افتادید
آخرین اخبار