پیشرفت فیزیکی سیفون دره‌رود خداآفرین به ۹۵ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی سیفون دره‌رود پایاب سد خداآفرین در دولت سیزدهم به ۹۵ درصد رسیده است.

علی حیدری اناری امروز در بازدید از عملیات اجرایی شبکه آبیاری خداآفرین گفت: سیفون دره‌رود در ابتدای شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین به عنوان شاهرگ اصلی تامین آب این شبکه عمل خواهد کرد که با همت و تلاش مهندسان و متخصصان بخش آب در حال تکمیل شدن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل می گوید: این بخش از طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین با هدف انتقال آب از سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی اجرا می‌شود که با اتمام این طرح ۶۰ مترمکعب بر ثانیه آب به شبکه قابل انتقال است.

به گفته او،کانال اصلی خداآفرین در استان اردبیل در مسیر ۹۲ کیلومتری خود ۶ دستگاه سیفون دارد که سیفون دره‌رود به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر بزرگترین آنها است که با استفاده از پنج رشته لوله فولادی به قطر ۲ هزار و ۸۰۰ میلی‌متر اجرا می‌شود.

حیدری اناری گفت: سیفون دره‌رود با ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برای انتقال سریع آب از تاسیسات بالادستی اجرا شده و پس از تکمیل سازه‌های ورودی و خروجی، در فاز نخست امکان انتقال آب با دبی ۲۵ مترمکعب بر ثانیه در آن فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی کل طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین ۸۵ درصد است ، می گوید: ارزش روز طرح بالای ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.