مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان:

کتابخانه‌های سمنان به دلیل مشکلات مالی از خرید کتاب‌های به‌روز محرومند

طاهریان با تاکید بر اینکه خرید کتاب از ضرورت‌های حیات کتابخانه‌هاست، افزود: کتابخانه‌های عمومی استان به دلیل مشکلات مالی در خرید کتاب‌های به‌روز مشکل دارند.

طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: برخی از شهرداری ها در زمینه پرداخت به موقع و کامل نیم درصد از درآمد نهادهای خود به کتابخانه‌ها کوتاهی می کنند که این موضوع کتابخانه را با چالش مواجه کرده است.

وی بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی نهادی غیردولتی است و اعتبار در بخش تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها اندک است و طبق قانون پرداخت حداقل نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در ارتقای خدمات و رفع مشکلات کمک کننده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات از موانع توسعه کتاب و کتابخوانی است، گفت: تاخیر در پرداخت حداقل نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را دچار اختلال کرده است.

طاهریان با بیان اینکه حمایت از کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در توسعه فرهنگی دارد، گفت: کتاب یکی از مهم ترین ارکان توسعه فرهنگی کشور است و بی توجهی به این مقوله آسیب‌های فراوانی برای جامعه به همراه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار