سفر وزیر کشور به شهرستان لنده

وزیر کشور در بدو ورود به لنده با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

وزیر کشور برای اولین بار به شهرستان محروم لنده سفر کرد، او در بدو ورود به گلزار شهدای این شهرستان رفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
 
احمد وحیدی سپس برای پیگیری درخواست مردم از جاده متوقف شده لنده -تشان بازدید کرد و وعده داد پیگیر شروع به کار و گرفتن ماده ۲۳ این جاده شد.

آقای وحیدی در جلسه شورای اداری شهرستان حضور یافت و به پدر شهید نوری، مهمان افتخاری این جلسه ادای احترام کرد.

فرماندار شهرستان لنده در ابتدای این جلسه گفت: کارخانه گچ لنده و فسفات قیام مهم‌ترین صنایع شهرستان است که باید موردتوجه جدی قرار گیرد.
 
جلال دانش به مشکلات آب آشامیدنی شهر لنده اشاره کرد و افزود: تنش آبی و شبکه فرسوده آب شهریاز جمله مشکلات این شهرستان است که برای رفع آن، نیازمند حمایت ویژه دولت برای آبرسانی از چشمه‌ساران کوه موگرمون هستیم.
 
امام‌جمعه شهر لنده هم گفت: مردم شهرستان لنده به این سفرها امیدوارند که مشکلاتشان توسط هیات محترم دولت رفع شود.
 
حجت الاسلام محمودی اصل با ابراز گلایه از توقف طرح ساخت جاده ملی لنده به تشان و چالش ماده ۲۳ این جاده افزود: موضوع جاده لنده به تشان در محضر ریاست محترم جمهوری نیز بیان شده است.
 
وی ادامه داد: انتظار داریم مصوبات سفر دوم ریاست‌جمهوری با تأمین اعتبارات این سفر در سطح شهرستان لنده که از محرومیت بیشتری برخوردار است اجرایی شود.

وزیر کشور هم گفت: تبدیل‌شدن مراکز بخش به شهر باعث برخی چالش‌ها برای شهروندان خواهد شد که این مهم باتوجه‌به شرایط باید بررسی شود.
 
سردار وحیدی افزود: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به منابع بودجه‌ای شهرستان لنده در سفر دوم اضافه خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه جاده لنده به تشان در طرح کلی محور پاتاوه به دهدشت بوده است؛ ولی باید این مهم به‌صورت جداگانه پیگیری شود ادامه داد: این طرح نیازمند بررسی ماده ۲۳ است.
 
وزیر کشور گفت: برق این شهرستان نیز مشکلات اساسی دارد که با راه‌اندازی ایستگاه ۱۳۲ کیلوواتی این مشکل به طول کامل رفع خواهد شد.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: نیازمندی‌های عشایر در این سفر لحاظ شده و از محل اعتبارات استانی تخصیص‌یافته به عشایر استان، سهم شهرستان لنده محفوظ خواهد بود.
 
سردار وحیدی اضافه کرد: در خصوص مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیز باید مبلغی برای پیشگیری و مقابله با چنین مواردی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم شهرستان‌های کهکیلویه، چرام بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی هم مهم‌ترین مشکل مردم شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود را بیکاری عنوان کرد و گفت: اگر امید و آینده نگری در این شهر فراهم شود تمام مشکلات به تبع آن رفع خواهد شد.

سید محمد موحد از وزیر کشور خواست: این شهرستان را از بن بست نجات دهد و مشکل آب آشامیدنی این منطقه نیز رفع شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار