جذب سرمایه گذار و ورود فناوری های نو به بخش معدن

استاندار خراسان جنوبی از توافق با سرمایه‌گذار برای احداث واحد فرآوری مس و طلا خبر داد و گفت: واحد فرآوری کنسانتره مس و طلا از پروژه‌های زیرساختی استان است.

قناعت استاندار خراسان جنوبی  درباره نتایج نشست با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی گفت: این پروژه مهم و اساسی در تولید، اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و فرآوری مواد معدنی منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

او با بیان اینکه در حال حاضر واحد فرآوری کنسانتره مس و طلا نداریم افزود: این پروژه از مهمترین و بزرگترین کار‌هایی است که در حوزه فرآوری مواد معدنی در استان انجام خواهد شد.

قناعت بیان کرد: تفاهم‌نامه و قرارداد مربوط به اجرای این پروژه در یک یا ۲ هفته آینده منعقد می‌شود و امیدواریم عملیات اجرایی واحد فرآوری کنسانتره مس و طلای شرق کشور در هفته دولت امسال آغاز شود.

استاندار اظهار کرد: این پروژه توسط شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی با افق ۲۵ ساله در بهره‌برداری از واحد طلا و مس اجرا می‌شود.

قناعت بیان کرد: اجرای این پروژه برای بیش از هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی به همراه دارد و سرمایه‌گذار برای اجرای آن بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌کند.

او عنوان کرد: در این جلسه در خصوص توسعه مجتمع طلای شادان نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شد و به زودی شاهد افتتاح ۲ خط تولیدی جدید در این مجتمع خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه معدن از پیشران‌های اقتصادی استان است، توجه به توسعه زیرساخت‌های معدنی و ایجاد واحد‌های فرآوری کانی‌های معدنی را از برنامه‌های اولویت‌دار برشمرد.

این دیدار با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در تهران انجام شد.

براساس آخرین آمار رسمی ۷۵۷ واحد معدنی در خراسان جنوبی وجود دارد و دارای ۶.۸ میلیارد تن ذخیره قطعی با اشتغال ۱۲ هزار نفر است که این موضوع سبب شده از خراسان جنوبی به عنوان بهشت معادن کشور یاد شود.

با این وجود به گفته مسئولان استان بخش مهمی از ظرفیت معدنی خراسان جنوبی هنوز فعال نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار