تجهیز اتاق مادر و کودک پایانه آزادگان شهرداری قزوین

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین گفت:در راستای حمایت از فرزند آوری و تحکیم بنیان خانواده اتاق مادر و کودک پایانه آزادگان شهر قزوین تجهیز شد.

مجید اسلامی مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین گفت: احداث اتاق مادر و کودک در این پایانه در گذشته با اعتبار ۱۰۰ میلیون ریال جهت رفاه حال مادران اجرایی شد که هم اکنون با تجهیز این اتاق با استقبال خوب مادران مسافر روبرو شده است. 

اسلامی افزود: بیش از ۱۵۰ نفر از بانوان مسافر برای رسیدگی به نوزادان‌ خود در سه ماه اول سال جاری به اتاق مادر و کودک در پایانه مسافربری آزادگان شهر قزوین مراجعه کرده‌اند.

وی اظهار کرد:در سه ماه اول امسال، بانوان مسافر از امکانات اتاق مادر و کودک از جمله وسایل بازی کودکان، تخت خواب کودک، محل شستشو و نظافت کودک برخوردار شده‌اند.

اسلامی گفت: همراهی همزمان مادر و کودک در فضا‌های عمومی، احساس امنیت در کودک در سال‌های اولیه رشد و نمو را تامین نموده و همچنین میزان استرس و اضطراب جدایی از مادر در والدین و کودک را کاهش می‌دهد و به مادر کمک می‌کند بهتر بتواند تعدد نقش‌های خود را بپذیرد و آن‌ها را مدیریت کند. از این رو به عنوان پایلوت، راه اندازی این فضا در یکی از مراکز مهم عمومی انجام شد.

 مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین بیان کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شده، مادران در اتاق مادر و کودک می‌توانند در کمال آرامش، ضمن تغذیه نوزادان خود و انجام امور بهداشتی آن‌ها، به استراحت بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار