نشرخوبی‌ها زیر سایه‌ی خیمه اباعبدالله الحسین

مراسم محرم در خراسان جنوبی علاوه بر عزاداری ها، به نشر خوبی و فعالیت‌های فرهنگی می پردازد.

حجت الاسلام سالاری مکی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان  صدا وسیمای استان گفت: رهبر معظم انقلاب در حوزه تبلیغ بر دو نکته امیدآفرینی و تقویت اتحاد و همدلی تاکید زیادی کرده اند. 

او افزود: امسال برنامه‌های محرم به نحوی مدیریت می‌شود که مراسم و منبر‌ها محتوای فرهنگی داشته باشند و همچنین از ظرفیت فرهنگی مبلغان فضای مجازی، فعالان فرهنگی، دانشجویان، خانه‌های قرآنی و جلسات روضه خانگی استفاده می‌شود.

حجت الاسلام سالاری مکی بیان کرد: امسال با شعار کشوری "در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم" و با اقدام به نشر خوبی‌ها به استقبال محرم می‌رویم.

او ادامه داد: قرار بر این است که هیئات در کنار مراسم خود به اقداماتی همچون تهیه جهیزیه برای نیازمندان و آزادی ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد در طول ۱۰ شب عزاداری بپردازند.

حجت الاسلام سالاری مکی عنوان کرد: مراسم امسال با تلاوت قرآن شروع شده و بر محوریت قرآن ادامه می‌یابد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال باید عمل سید الشهدایی در هیئات و تکیه‌ها به چشم بخورد و رفتار، ایثار و غیرت حسینی در کنار هیئات به صورت ویژه دیده شود.

او افزود: محرم امسال هزار و 200 مبلغ بومی و ۴۰۰ مبلغ غیر بومی از شهر قم بحث منبرداری و تغذیه محتوایی را در طول دهه اول محرم در استان بر عهده دارند و علاوه بر مبلغان آقا، امسال خواهران مبلغ نیز در مراسم حضور فعال و موثر دارند.

حجت الاسلام سالاری مکی بیان کرد: همچنین مراسم ظهر عاشورای امسال مصادف با نماز روز جمعه است و امسال برنامه نماز جمعه عاشورایی را داریم.

برچسب ها: محرم ، عزاداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار