بنادر و دریانوری بوشهر از توان شرکت‌های دانش بنیان بهره می‌برد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تولیدات و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استان برای تامین نیاز‌های بنادر، در اولویت قرار دارند.

محمد شکیبی نسب در نشست با مسئولان پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: در بازدید صورت گرفته از شرکت‌های دانش بنیان این واحد‌ها در بخش ساخت شناور‌های تفریحی و امدادی، مقابله با آلودگی‌های دریایی و قطعات فنی تولیدات و توانمندی‌های قابل توجهی از خود به نمایش گذاشتند که این ظرفیت می‌تواند در خدمت توسعه و پیشرفت دریامحور استان قرار گیرد. 
 
او افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به تناسب این ظرفیت‌ها تلاش می‌کند تا تولیدات این شرکت‌ها که حاصل تلاش متخصصان توانمند داخلی است را برای پیشبرد برنامه‌های خود بکار گیرد. 
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در همین راستا سعی داریم با بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری نشست‌های مشترک، زمینه تعامل و همکاری هر چه بیشتر فی ما بین اداره کل بنادر و دریانوری استان و پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر را ایجاد کنیم که تحقق این مهم نیز بی تردید به توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان کمک شایانی خواهد کرد. 
 
شکیبی نسب گفت: شرکت‌های دانش بنیان در چند سال اخیر دستاورد‌های قابل توجهی برای کشور داشته اند و با وجود چنین نقش و جایگاه انکارناپذیری همواره خود را موظف به حمایت از ظرفیت‌های دانش بنیان می‌دانیم. 
 
او ادامه داد: در ارتباط با مطالبه راه اندازی پردیس علم و فناوری دریا نیز با تشکیل کمیته‌های تخصصی، مطالعات و امکان سنجی‌های مورد نیاز پیرامون راه اندازی این مرکز، تصمیم گیری خواهد شد. 
 
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر نیز گفت: این استان در صورت راه اندازی پارک علم و فناوری دریا می‌تواند پیشگام این حوزه باشد و نیاز استان‌های ساحلی در حوزه دریا را به نحو مطلوبی تامین کند. 
 
عبدالرحمن دشتی افزود: در استان بوشهر اکنون ۱۶۰ شرکت دانش بنیان فعالیت دارد که از این شمار ۳۰ شرکت به صورت تخصصی در حوزه دریا و دریانوردی فعالیت می‌کنند. 
 
وی ادامه داد: با وجود چنین ظرفیت تخصصی و ارزشمند استان بوشهر می‌تواند استان پیشرو در راه اندازی پردیس علم و فناوری دریا باشد. 
 
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت مرکز یاد شده انتظار می‌رود اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز بتواند به سهم خود برای راه اندازی پردیس علم و فناوری دریا گام بردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.