رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی خراسان رضوی:

زنان نقش مهمی در جوامع روستایی دارند

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: اقتصاد روستا بر کشاورزی استوار است و زنان به عنوان یکی از گروه‌های تاثیر گذار نقش مهمی در جوامع روستایی دارند.

مسعود نجفی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در گردهمایی ملی کارشناس مسئولان زنان روستایی و عشایر کشور گفت: اقتصاد روستا بر کشاورزی استوار است و زنان بعنوان یکی از گروه‌های تاثیر گذار نقش مهمی در جوامع روستایی دارند که افزایش مهارت‌های زنان روستایی با ارتقای وضعیت اقتصادی اجتماعی روستا مساوی است.

او افزود: افزایش مشارکت جمعی و ایجاد تولیدات با صرفه اقتصادی بیشتر و این یعنی افزایش بهره وری در سطح وسیع که وزارت جهاد کشاورزی به شدت بدنبال اجرایی کردن آن است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی ادامه داد: در خراسان رضوی از جمعیت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفری حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در خراسان رضوی ۲۰ درصد است؛ در حالی که در کل کشوراین نرخ  ۱۴ درصد اعلام شده است.

نجفی بیان کرد: هر چه میزان اطلاعات و دانش زنان روستایی به عنوان مهم‌ترین قشر جمعیتی تاثیرگذار در تولید، بیشتر باشد شاهد شکوفایی واقعی تولید در روستا‌ها خواهیم بود.

او تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مرکز خراسان رضوی در تدوین و اجرای دوره‌های مرتبط، با توجه به سطح دانش و توانمندی محققان و مدرسان این مرکز بسیار تأثیرگذار بوده و این مرکز آمادگی همکاری علمی در تمام زمینه‌های مربوط به این حوزه را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار