تعریض بلوار استقلال مشهد گامی که پس از سال‌ها برداشته شد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: تعریض بلوار استقلال، اقدامی بوده که براساس پوسته مصوب، پس از ۴۰ سال در این دوره از مدیریت شهری محقق شده است.

ایمان فرهمندی رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: مصادیق این رویکرد و نگاه را در محدوده‌های مختلف شهری همچون خیابان دانش، سه‌راه شهید محسن کاشانی و ... شاهد هستیم.

او افزود: یکی از گره‌های ترافیکی که سال‌های متمادی باقی مانده بود و مشکلات زیادی را برای شهروندان به همراه داشت، ضلع غربی تقاطع میلاد در بلوار امامت بود که به جهت وجود مدرسه، شاهد کم‌بودن عرض معبر بودیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه تعریض بولوار استقلال جزو پروژه‌های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه یازده بوده، ادامه داد: در گام اول، به واسطه توافق با آموزش‌وپرورش و مالک مدرسه، این ملک تخریب و هم‌زمان بیش از هزار متر عقب‌نشینی برای تعریض این خیابان انجام شد.

فرهمندی بیان کرد: با اجرای پروژه تعریض بلوار استقلال، تداخل عابرپیاده و خودرو کاهش پیدا خواهد کرد و بخش عمده‌ای از ترافیک این معبر پرتردد کم می‌شود؛ ضمن اینکه تا پوسته مصوب، عقب‌نشینی خواهیم داشت.

او با بیان اینکه این پوسته، قدیمی و ابلاغ آن سبقه ۴۰ ساله دارد، تصریح کرد: تعریض خیابان و تخریب مدرسه باید سال‌ها قبل صورت می‌گرفت، ولی محقق نشده بود و سرانجام امسال به نتیجه رسید.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد تاکید کرد: با تعریض این تقاطع، علاوه بر عبور و مرور خودروها، تردد عابران پیاده نیز تسهیل شده و از سوی دیگر، به جهت اقتصادی، برای کاربری‌های تجاری موجود نیز ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

فرهمندی با اشاره به مباحثی که پیرامون ایجاد و یا عدم ایجاد راستگرد در تقاطع مطرح می‌شود، اظهارکرد: برخی از کنشگران حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری معتقد به احداث راستگرد هستند چراکه تردد خودرو‌های شخصی را تسهیل می‌کند.

او با بیان اینکه ایجاد راستگرد، بار ترافیکی را از تقاطع میلاد به چهارراه آزادشهر منتقل می‌کند و موجب تشدید ترافیک می‌شود، افزود: رویکرد کلی آیین‌نامه جدید طراحی معابر شهری، کاهش پیش‌بینی تسهیلات برای خودرو‌های شخصی و تسهیل تردد پیاده و حمل‌ونقل پاک است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: به لحاظ آیین‌نامه، ایجاد راستگرد در تقاطع‌ها، مدنظر مدیریت شهری نیست و به سمت کاهش تسهیلات برای خودرو‌های شخصی باید برویم. فرهمندی تصریح کرد: برهمین اساس، عدم اجرای راستگرد، گزینه مطلوب‌تری است چراکه فضای بیشتری را در اختیار تردد ایمن و همراه با آرامش عابران پیاده قرار می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار