۲۶ توافقنامه اقتصادی میان عربستان و ژاپن به امضا رسید

ریاض و توکیو در جریان سفر نخست وزیر ژاپن به عربستان ۲۶ قرارداد و توافقنامه اقتصادی به امضا رساندند.

عربستان و ژاپن ۲۶ توافقنامه اقتصادی در زمینه‌های مختلف همچون انرژی‌های تجدیدپذیر، هوا و فضا، فناوری و هوش مصنوعی به امضا رساندند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این توافقنامه ها در حاشیه سفر هیئت اقتصادی و سیاسی ژاپن به ریاست فومیو کیشیدا نخست وزیر این کشور به عربستان به امضا رسید.

خالد الفالح وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی که با هیات ژاپنی برگزار شد، گفت: یادداشت‌های تفاهم و قرارداد‌های امضا شده به تقویت روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور و گسترش دایره مشارکت تجاری بین توکیو و ریاض کمک می‌کند.

وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی با بیان اینکه ریاض سومین شریک تجاری ژاپن است، گفت: توافقات با ژاپن مشارکت اقتصادی را در آینده به سطوح جدیدی خواهد رساند.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن نیز به نوبه خود، سفر خود به عربستان سعودی را تقویت روابط راهبردی با این کشور دانست و تاکید کرد که ریاض یک شریک راهبردی مهم برای توکیو است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ شرکت ژاپنی در عربستان فعالیت می‌کنند، افزود: برای تحقق اهداف چشم انداز ۲۰۳۰ با عربستان همکاری خواهیم کرد.

سفر روز یکشنبه فومیو کیشیدا اولین سفر یک رهبر سیاسی ژاپنی به خاورمیانه از ژانویه ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. در آن زمان شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عمان بازدید کرد.

عربستان سعودی روابط اقتصادی و سرمایه گذاری خود را با خارج از کشور در چارچوب چشم انداز ۲۰۳۰ گسترش داد که هدف آن گسترش اقتصاد بدون نفت است که در حال حاضر بزرگترین منبع درآمد عربستان سعودی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۴ ۲۷ تير ۱۴۰۲
کشورهای ژاپن و عربستان هم جزء ناتو هستند.
آخرین اخبار