شورای نگهبان نهادی برآمده از انقلاب اسلامی است

استاندار لرستان تأکید کرداز جمله مهم‌ترین وظایف شورا، می‌توان به نظارت بر تدوین قوانین و تطبیق مصوبات شورای اسلامی با قوانین شرع اسلام و تأیید فرایند انتخابات کشور اشاره کرد.

فرهاد زیویار گقت: ملت بالغ و مسلمان ایران که وارث اسلام ناب محمدی شدند، در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود اسلام را در پرتو ولایت نورانی حضرت مولی‌الموحدین و ائمه اطهار، نه‌تنها حفظ و حراست نمودند؛ بلکه در انتشار معارف حقه اسلام به اقصی‌نقاط جهان از هیچ مجاهدتی فروگذار نکرده‌اند.

وی افزود: علما، حکماً و فلاسفه متعلق ایران اسلامی صدها سال برای تبیین و تشکیل حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت حقه ائمه اطهار چه زحمات که متقبل نشده و در نزاع با سلاطین جور، شهدای بسیار تقدیم کردند.

زیویار گفت: جمهوری اسلامی ایران، حاصل حرکت جوهری و استکمالی ملتی بالغ و بسیار مستعد در طول صدها سال است که جور سلاطین، شاهان، اشغالگران و زخم استعمارگران را در حافظه تاریخی خود برای ابدیت به‌خاطر دارد.

وی گفت : علما فقه جعفری در سیر مبارزاتی خود همواره بر مشروع بودن قوانین حاکم بر مملکت تأکید داشته و برایش از جان گذشتند.

شورای نگهبان قانون اساسی ثمره و عصاره این مجاهدت‌هاست که نهادی برآمده از انقلاب اسلامی و سیر مبارزاتی تاریخی ملتی آزاده و مسلمان است.

خوانشی دوباره از وظایف شورای نگهبان در قانون اساسی به‌خودی‌خود، عظمت جایگاه و مسئولیت این نهاد را متجلی می‌کند.

از جمله مهم‌ترین وظایف این شورا، می‌توان به نظارت بر تدوین قوانین و تطبیق مصوبات شورای اسلامی با قوانین شرع اسلام و تأیید فرایند انتخابات کشور اشاره کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.