مدیرکل اموراقتصاد و دارایی استان کرمان:

بانوان کرمانی بیشترین درخواست کننده مجوز کسب وکار هستند

سلطانی نژاد گفت: نسبت به تمام اعلام درخواست‌ها در درگاه مجوز کسب و کار بعد از لرستان، بانوان کرمانی بیشترین درخواست را در سطح کشور داشته اند.

سلطانی نژاد مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه طی پارسال استان کرمان رتبه اول جذب سرمایه گذار خارجی را داشته است، گفت: این کسب رتبه حاصل جذب ۲۷۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای استان کرمان بوده است که این نیز بسیاز حائز اهمیت است.

او افزود: در بخش صنعت ۲۶ میلیون دلار و همچنین ۴۶ میلیون دلار طرح مصوب طی ۴ ماه گذشته از ابتدای سال، جذب سرمایه در استان کرمان داشته ایم.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه نگرانی که در کرمان وجود دارد، وجود۸ بانک خصوصی است که نسبت تعداد تسهیلات به سپرده هایشان بین ۵۰ تا ۸۵ است، تصریح کرد: عمدتا بانک‌های خصوصی تسهیلات و سپرده‌ها را در غیر از کرمان، سپرده گذاری کرده اند که این نیز کاری ناپسند است.

سلطانی نژاد بیان داشت: استان کرمان در بانک‌ها وموسسات خصوصی رتبه ۲۶ نسبت به تسهیلات را در سطح کشور دارد که این رقم زیبنده استان نیست و با اخطار‌هایی که مسئولان می‌دهند مجبور به حذف آن‌ها خواهیم شد چراکه رتبه آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد و هشداری برای حذف هستند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان عنوان کرد: بعد از استان لرستان، بانوان کرمانی بیشترین درخواست برای صدور مجور کسب وکار از درگاه ملی صدور محوز‌ها را داشته اند. 

او با اشاره به اینکه مجوز‌هایی که در درگاه ملی ثبت شده اند، ۳۰ عنوان متقاضی بیشتری داشته است، اضافه کرد: میراث فرهنگی، کشاورزی، صنایع دستی و... درخواست زیادی داشته اند.

سلطانی نژاد بیان داشت: متقاضیان می‌توانند برای درخواست مجوز کسب و کار به آدرس mojavez.ir مراجعه کنند و درخواست خود را ثبت کنند.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی حق ندارند مجوزی صادر کنند و کار باید صرفا از طریق درگاه که تمامی مجوز‌ها را دارا است، انجام شود.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه تمامی مجوز‌هایی که در درگاه مجوز‌های استان برای کسب وکار انجام می‌شود، باید از طریق درگاه ملی بارگذاری شود، تصریح کرد: ۱۴ هزارو ۴۱۰ مجوز تاکنون برای استان کرمان صادر شده است.

مدیر کل امور اقتصادو دارایی استان کرمان افزود: طی سال گذشته فضای کسب وکار در استان کرمان رشد داشته به طوری که از رتبه ۳۱ به ۲۱ رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار