عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم:

دریافت هرگونه سود مرکب در فرآیند بانکی ممنوع شد

اردکانی گفت:با تصویب کمیسیون تلفیق، انجام هرگونه عملیات بانکی و مشارکت در تأسیس و فعالیت نهاد‌های مالی به اخذ مجوز از بانک مرکزی نیاز دارد.

محمدرضا دشتی اردکانی  با اشاره به مهمترین مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم بیان کرد:کمیسیون تلفیق در جلسه عصر امروز خود مباحث نظارت بر موسسات بانکی و موسسات و بازار‌های غیر متشکل پولی و همچنین سیاست‌های پولی را در برنامه هفتم بررسی کرد.

وی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم در راستای اعمال نظارت کامل و فراگیر بر موسسات پولی و بانکی و ساماندهی این موسسات مصوب کرد که نهاد‌های مالی تابعه بانک‌ها مجاز به خرید سهام و بنگاهداری نخواهند بود و انجام هرگونه عملیات بانکی «واسپاری»، و مشارکت در تأسیس و فعالیت نهاد‌های مالی به اخذ مجوز از بانک مرکزی نیاز دارد.

عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم تاکید کرد: همچنین کمیسیون تلفیق، بانک مرکزی را موظف کرد تا هر سال برنامه‌های خود برای مهار تورم را به هیأت وزیران ارائه کرده و این برنامه را به تصویب برساند.

دشتی اردکانی در ادامه با اشاره به یکی از مصوبات مهم کمیسیون تلفیق در جلسه فوق تاکید کرد:کمیسیون در جلسه عصر امروز پیشنهادی را به تصویب رساند که با موافقت اکثریت نمایندگان تلفیق، مواجه شد؛ در این پیشنهاد آمده است؛ دریافت هرگونه «سود مرکب» در فرآیند بانکی ممنوع بوده و علاوه بر استرداد وجه توسط بانک و یا موسسه اعتباری غیربانکی، قوه قضائیه امکان ورود به مسئله‌ی جرم و جرم‌انگاری این موضوع را خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار