استاندار گیلان:

کتابخانه مرکزی رشت باید تا آبان ماه افتتاح شود

استاندار گیلان از اهتمام جدی برای بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت تا هفته کتاب امسال خبر داد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر امروز (یکشنبه ۲۵ تیر ماه) در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: حدود ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ابلاغی و سفر رئیس جمهور به این استان برای اتمام کتابخانه مرکزی رشت اختصاص یافته است تا شاهد راه اندازی واقعی آن باشیم.

او بر اهمیت جایگاه ارزشمند کتاب و کتابخوانی و لزوم تسریع روند بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت تأکید کرد و افزود: انتظار است با راه اندازی این کتابخانه به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور، خدمات نوین کتابخوانی به مردم ارائه شود.

استاندار با بیان اینکه اهتمام جدی برای بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت تا هفته کتاب و کتابخوانی پیش رو در آبان ماه امسال در استان وجود دارد، از مدیران مرتبط خواست با افزایش سرعت کار در این خصوص و تلاش مضاعف، این مجموعه را برای استفاده مردم مهیا کنند.

کتابخانه ویژه کودک و نوجوان در رشت راه اندازی می‌شود

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه تقویت فضای تخصصی کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی در دستور کار قرار دارد، گفت: به زودی ۱۳ کتابخانه ویژه کودک و نوجوان در کشور از جمله شهر رشت راه اندازی می‌شود.

او با بیان اینکه ۷ شهر گیلان بدون کتابخانه عمومی است، ابراز امیدواری کرد با ارائه فضای مناسب، تجهیز و راه اندازی کتابخانه‌ها در اسرع وقت میسر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.