موج گرما هزاران نفر را از جزایر قناری تخلیه کرد

منابع خبری از تخلیه هزاران نفر به دلیل گرما در لاپالما خبر دادند.

آتش‌سوزی جنگلی در جزیره قناری باعث ایجاد موج عظیمی از گرما شده است و درحالیکه قاره اروپا به عنوان گرمترین منطقه در جهان اعلام شده است، بیش از ۴ هزار نفر از لاپالما در جزایر قناری تخلیه شدند.

به گزارش گاردین، آتش‌سوزی جنگلی در شمال غربی جزیره قناری گزارش شده است و اروپا همچنان با موج گرمای سربروس دست و پنجه نرم می‌کند. دولت منطقه‌ای امروز (یکشنبه) جزایر همسایه از جمله «تنریف» و «گران گراناریا» را به دلیل خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها در حالت آماده باش رسمی قرار داده است، زیرا ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین و ده‌ها خانه در لاپالما تخریب شده است.

«فرناندو کلاویخو» رئیس دولت منطقه‌ای جزایر قناری گفت: «آتش‌سوزی خیلی سریع پیش رفت. باد، شرایط آب و هوایی و همچنین موج گرمایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، عامل گسترش سریع آتش‌سوزی است.»

بخش جنوبی اروپا برای یک هفته دیگر هم با درجه حرارت بالا مواجه است، این موج حرارت را به نام «شارون» نام قایق‌ران اسطوره‌ای یونانی که روح‌ها را به عالم اموات می‌برد، نامیده‌اند.

بیش از ۱۵ شهر ایتالیا از جمله «رم، بولونیا و فلورانس» در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود دمای هوا در روز سه شنبه در رم به ۴۳ درجه سانتیگراد و در ساردینیا تا ۴۷ درجه سانتیگراد افزایش یابد. در یونان هم «آکروپولیس» بین ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر به طور موقت بسته شده است تا از گردشگران در برابر دمای خطرناک، خطر کم آبی بدن و سکته خورشید محافظت شود.

آژانس فضایی اروپا اعلام کرد که بالاترین دمای ثبت شده در تاریخ اروپا ۴۸.۸ درجه سانتیگراد در فلوریدیا، سیسیل، بوده است که در تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۲۱ ثبت شده است و اکنون ممکن است رکورد آن شکسته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار