ایجاد منبع درآمدی پایدار برای ارتقای خدمات بهزیستی

استاندار یزد گفت: ایجاد منبع درآمدی پایدار برای ارتقای سطح خدمات رسانی به جامعه هدف بهزیستی در دستور کار استان قرار می‌گیرد.

مهران فاطمی استاندار یزد  در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل بهزیستی استان با اشاره به لزوم هم افزایی دستگاه‌ها در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دستگاه‌های اجرایی استان در این حوزه، انسجام و اثربخشی بیش از پیش اقدامات و فعالیت‌ها را به دنبال دارد. 

او افزود: ایجاد منبع درآمدی پایدار برای ارتقای سطح خدمات رسانی به جامعه هدف بهزیستی در دستور کار استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان نیز در این نشست، مجموعه بهزیستی را یکی از مهم‌ترین نهاد‌های حمایتی دولتی دانست و تصریح کرد: معلولان، سالمندان، ایتام، زنان سرپرست خانوار، مصرف کنندگان مواد مخدر و افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی از جمله گروه‌های هدف بهزیستی هستند. 

رضا ابهت با اشاره به پیشتازی استان یزد در زمینه مناسب سازی فضای عمومی برای معلولان ادامه داد: استان در زمینه حمایت خاص از معلولان، تامین وسایل کمک توانبخشی و مرکز اراده خدمات استاندارد نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

او با اشاره به اراده جدی استان برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: در راستای ساماندهی و مدیریت مسائل این حوزه، تفاهم نامه‌ای چهار جانبه بین اداره کل بهزیستی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دفتر اجتماعی استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان منعقد و مقرر شد دستگاه‌ها نقش خود را در این زمینه ایفا کنند. 

مدیرکل بهزیستی از مسکن به عنوان یکی از دغدغه‌های خانواده‌های یک معلولیتی و چند معلولیتی و زنان سرپرست خانوار یاد کرد و گفت: در راستای حل بخشی از این دغدغه‌ها تفاهم نامه‌ای بین استان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شد.

ابهت افزود: بر اساس این تفاهم نامه پیش بینی می‌شود تا دهه فجر سال آینده احداث مسکن برای قریب به ۶ هزار خانواده یک معلولیتی، چند معلولیتی و زنان سرپرست خانوار انجام شود.

او با تأکید بر تلاش بهزیستی برای افزایش خدمات خود و کاهش دغدغه‌های جامعه هدف خاطرنشان ساخت: برای ورود افراد دارای معلولیت به کار هم دو سازوکار «ارائه تسهیلات اشتغالزایی به فرد دارای معلولیت» یا «ارائه مشوق به کارفرمایان آن ها» دنبال می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان یکی از سرفصل‌های ماموریت‌های این مجموعه را سرفصل‌های پیشگیریانه دانست و افزود: تمامی نوزادان استان بینایی سنجی و شنوایی سنجی می‌شوند.

گفتنی است از ۲۴ تا ۳۰ تیرماه به نام «هفته بهزیستی» نامگذاری شده و شعار امسال هم «برای مردم، برای بهتر زیستن» است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار