آغاز نشست نمایندگان استانی شورای عالی آموزش و پرورش در تبریز

هشتمین نشست سالانه نمایندگان استانی شورای عالی آموزش و پرورش در باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی آغاز شد.

 این نشست دو روزه به منظور تقویت ارتباط و تــعامل بین حــوزه سیاست‌گـــذاری و اجـــرا، تبیین سیاست‌ها و برنامه ها، تقویت نظارت و ارزیابی، شناسایی موانع و نیاز‌های قانونی در مسیر اجرای بهینه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
در این نشست علاوه بر برگزاری جلسات هم‌اندیشی قطب‌های استانی و پنل‌های تخصصی، بستر تبادل‌نظر و تجربه با کمیسیون‌های شورای‌عالی نیز فراهم شده است.
استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به ماموریت سنگین و محوری شورا‌های آموزش و پرورش در حوزه انسان‌سازی و تربیت انسان‌های در تراز انقلاب اسلامی، گفت: یکی از اضلاع مهم این شوراها، حضور نخبگان و برگزیدگان حوزه تعلیم و تربیت است.
عابدین خرّم اظهار داشت: به طور یقین اگر توفیقاتی در دستگاه آموزش و پرورش داریم به برکت وجود همین نخبگان است و این توفیقات نشان از اهمیت آموزش و پرورش در نزد نخبگان جامعه و علاقه مندی آنان به کمک برای تعالی این حوزه است.
وی خاطرنشان کرد: شورا‌های آموزش و پرورش دارای برکات زیادی هستند که مردمی سازی تعلیم و تربیت و نظارت و تصمیم سازی در این حوزه از جمله این برکات است و در دولت سیزدهم تلاش بر این است که این شورا‌ها در حاشیه قرار نگیرند و وارد متن مسایل شوند.

استاندار آذربایجان شرقی سند بنیادین تحول آموزش و پرورش را تجلی‌بخش فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی خواند و گفت: در حوزه تحقق عدالت آموزشی، اجرای سند تحول بنیادین و دسترسی به تحصیل باکیفیت را با وجود شورای آموزش و پرورش باید دنبال کرد.
حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی سرپرست آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مرجع سیاست‌گذاری در حوزه آموزش عمومی و متوسطه وظایف بسیار سنگینی را بر عهده دارد افزود: این شورا به عنوان یک محل تخصصی و حرفه‌ای در تحقق سند تحول بنیادین نیز جایگاه بسیار مهمی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.