اسد: روابط ما با عراق استوار و ریشه دار است/ به حشدالشعبی برای مبارزه با تروریسم درود می‌فرستیم+ تصاویر

رئیس جمهور سوریه در دیدار با نخست وزیر عراق گفت که عراق در محافل مختلف، صدای دولت و ملت سوریه بود.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق گفت که روابط ما با عراق استوار و ریشه دار است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی افزود که ما تاریخ طولانی و مشترکی با عراق داریم و ملت عراق در رنج ملت سوریه، کنارش ایستاد. عراق همواره در محافل مختلف، صدای دولت و ملت سوریه بود.

رئیس جمهور سوریه اظهار داشت که عراق مخالف همه توجیه‌های که علیه سوریه مطرح می‌شد، بود.

وی گفت: عراق در زلزله اخیر در کنار سوریه ایستاد و کمک‌های بسیاری کرد.

رئیس جمهور سوریه ضمن درود به ارتش عراق و الحشد الشعبی بابت مبارزه با تروریسم، گفت که چالش تروریسم از مهم‌ترین چالش‌های منطقه بود.

اسد در ادامه به رایزنی با السودانی درباره وضعیت کشور‌های عربی و چالش‌های منطقه اشاره کرد و گفت: چالش بزرگتر سرقت بخش اعظمی از سهمابه سوریه و عراق در آب‌های دجله است.

رئیس جمهور سوریه ضمن اشاره به اینکه وضعیت اکنون کشور‌های عربی مثبت است، گفت که با السودانی درباره پرونده مبارزه با مواد مخدر و روابط اقتصادی و گام‌ها برای تقویت آن میان عراق و سوریه رایزنی کرده است.

رئیس جمهور سوریه سفر نخست وزیر عراق را یک جهش کیفی و عملی دانست و گفت که هویت عراق یک هویت عربی اصیل باقی خواهد ماند.

نخست وزیر عراق: کلید امنیت و ثبات منطقه شرایط اقتصادی خوب است

السودانی در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: عراق و سوریه دو کشور به هم پیوسته اند و روابط مشترکی دارند و باید در مقابله با چالش‌هایی که پیش روی عراق و سوریه است، هماهنگی به عمل آید.

نخست وزیر عراق ادامه داد: امنیت و ثبات دو کشور دو عاملی است که به سوی ارتباط بیشتر برای مقابله با چالش‌های پیش روی دو کشور سوق می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه عراق حامی سوریه است، کلید امنیت و ثبات منطقه را شرایط اقتصادی خوب عنوان کرد و گفت:  تروریسم در عراق شکست خورده و عقب نشینی کرده است و در‌های عراق برای سرمایه گذاری باز است.

وی با بیان اینکه عراق برای بازگشت سوریه به جایگاه خود در اتحادیه عرب بسیار تلاش کرد، گفت: مردم عراق به پایداری مردم سوریه در مقابله با شدیدترین تهاجم تروریستی که متعرض آنان شد، افتخار می‌کند.

نخست وزیر عراق ادامه داد: عراق و سوریه با چالش‌های کمبود آب رو به رو هستند و باید برای اطمینان از سهمابه عادلانه آب با یکدیگر همکاری کنندو  عراق برای ایجاد سازوکار‌های هماهنگی در مقابله با مواد مخدر با سوریه به توافق رسیده است.

وی همچنین بر پایبندی عراق به بازگردانی اتباعش از اردوگاه الهول تاکید کرد.

نخست وزیر عراق در پایان تصریح کرد: بار دیگر اشغالگری اسرائیل را محکوم کرده و بر موضع ثابت خود در موضوع فلسطین تاکید می‌کنیم.

السودانی و اسد

بشار اسد میزبان نخست وزیر عراق

استقبال اسد از السودانی در دمشق

رئیس جمهور سوریه و نخست وزیر عراق

السودانی در دمشق

دیدار بشار اسد با هیئت عراقی

بشار اسد و شیاع السودانی

اسد و السودانی در کاخ دمشق

السودانی و هیئت همراه در دیدار با بشار اسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
سلام ،ای کاش اسد یه یادی هم از جمهوری اسلامی ایران و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای
ایرانی و رزمندگان دلیر اسلام در دفاع از سوریه و عراق در کنار مردم عراق و سوریه طی این همه سالها مبارزه با تروریست در کشورهای منطقه می کرد !!!
آخرین اخبار