۱۰۴ هکتار از اراضی هلال احمر در حاشیه شهر مهاباد رفع تصرف شد

رئیس هلال احمر مهاباد گفت: ۱۰۴ هکتار از اراضی متعلق به هلال احمر در حاشیه شهر مهاباد از متصرفان پس گرفته و رفع تصرف شده است.

نادر قادرزاده رئیس هلال احمر مهاباد گفت: این زمین ۱۰۴ هکتار و متعلق به هلال احمر و به نام زمین‌های علی آباد پشت تپ است که عده‌ای سودجو بدون هیج مجوز قانونی برای فروش اقدام به تفکیک آن کرده بودند که پس از پیگیری با دستور دادستان و با هماهنگی اداره‌های مختلف اقدام به بازپس‌گیری آن شد.

وی افزود: این زمین سال‌هاست که با مالکیت هلال احمر به منظور زراعت به کشاورزان اجاره داده شده در حالیکه کشاورزان هیچگونه تملک یا مالکیتی در خصوص این زمین ندارند و تنها اجازه کشت و برداشت محصولات کشاورزی با مالکیت هلال احمر را داشته‌اند.

رئیس هلال احمر مهاباد از مردم خواست هیچ‌گونه معامله خرید و فروش این زمین‌ها را در بنگاه یا مشاور املاکی انجام ندهند تا دچار ضرر و زیان نشوند، چون متعلق به هلال احمر است و در صورت مشاهده چنین تخلف‌هایی آن را به مسوولان گزارش کنند.

وی یادآور شد: سند این زمین‌ها در دهه ۳۰ شمسی به نام هلال احمر صادر شده و طی این مدت به صورت اجاره‌ای در اختیار کشاورزان منطقه قرار داشته است.

در شهرستان مهاباد بیش از ۷۰۰ نفر امدادگر در دوره‌های عمومی و تخصصی امداد و نجات شرکت کردند که از این تعداد ۶۰۰ امدادگر در دوره‌های عمومی و بیش از ۱۱۰ امداگر و نجاتگر در دوره‌های تخصصی و تکمیلی امداد و نجات جمعیت هلال احمر شرکت کردند.

هم اکنون جمعیت هلال احمر مهاباد دارای ۲ پایگاه جاده‌ای در روستای «کله‌گاوی» در محور مهاباد - سردشت و پایگاه سه‌راه «دارلک» در محور مهاباد - ارومیه و یک پایگاه مرکزی در شهر مهاباد است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.