طرح توانمندسازی ۲ هزار آموزگار آغاز شد

آموزه‌های ۲ هزار معلم خراسان جنوبی در طرح توانمندسازی ارتقاء می‌یابد.

حسنی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح توانمندسازی و ارتقای حرفه‌ای معلمان ابتدایی با مشارکت بیش از ۲ هزار معلم استان، در ۷ درس فارسی پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی، قرآن پایه اول، ریاضی چهارم، پنجم و ششم، هدیه‌های آسمان پایه سوم، علوم تجربی پایه چهارم و همچنین برای ارتقای سواد دیجیتال دانش آموزان و معلمان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه توانمند سازی نیروی انسانی، بنیادی‌ترین عنصر موفقیت نظام تعلیم و تربیت است افزود: این طرح می‌تواند به بازآموزی و بازخوانی موضوعات تخصصی آموزشی و تربیتی کمک کند.

حسنی عنوان کرد: کیفیت بخشی به فرایند یاددهی و یادگیری در مدارس از طریق توانمندسازی و اعتلای منابع انسانی، افزایش انگیزه و رضایت معلمان برای ورود و حضور موثر در فرایند تعلیم و تربیت و افزایش عدالت آموزشی و تحقق نهضت نصیب برابر آموزشی، از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که افزایش شاخص‌های کارایی درونی و بیرونی آموزش و پرورش به خصوص کاهش نرخ تکرار پایه، از مزایای طرح توانمندسازی به شمارمی رود ادامه داد: مرتبط کردن نومعلمان با یک معلم با تجربه و با صلاحیت برای طی کردن مسیر توسعه حرفه‌ای و توانمندسازی معلمان در موضوعات انقلابی، حرفه‌ای و تخصصی برای ورود به عرصه سنجش صلاحیت و پیمودن درست مسیر رتبه بندی معلمان از دیگر اهداف اجرای طرح فوق است.

او تصریح کرد: طرح توانمندسازی معلمان در ۸ گام عملیاتی شناسایی و تربیت مدرسان توانمند منطقه‌ای، برگزاری دوره‌ی توانمند سازی مدرسان، نظارت و ارزشیابی از برنامه برای اطمینان از کمیت و کیفیت دوره، استمرار و توسعه فرایند توانمندسازی در کلاس درس با استفاده از فرصت راهنمایان و ارزیابان، برگزاری آزمون و استفاده از نتایج این برنامه در اجرای جشنواره الگو‌های برتر تدریس با اولویت معلمان، برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در طرح توانمندسازی معلمان، پس از گذراندن دوره‌های حضوری ۲۴ ساعته با آمادگی بیشتری در کلاس‌ها حضور خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیه کدخدا
۱۱:۳۰ ۲۵ تير ۱۴۰۲
سلام چه افرادی میتونن تو این کلاس ها شرکت کنند
آخرین اخبار