مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

۶۷۱ هکتار بافت فرسوده در شهر‌های استان زنجان وجود دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مساحت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در شهر‌های استان بیش از ۶۷۱ هکتار است که باید برای بازآفرینی آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

اصغر اسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در ستاد بازآفرینی شهری با بیان اینکه شهر‌های زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار در استان دارای بافت‌های فرسوده است، گفت: ۴۹۲ و نیم هکتار از این محدوده‌ها در شهر زنجان، ۸۳ هکتار در شهر ابهر، ۷۳.۹ هکتار در خرمدره و ۲۲ هکتار نیز در شهر قیدار واقع شده است.

وی همچنین از وجود ۱۱ سکونتگاه غیر رسمی در شهر‌های زنجان، ابهر و قیدار خبر داد و اظهار کرد: مجموع مساحت سکونتگا‌های غیر رسمی استان ۴۵۶ هکتار است.

اسماعیلی گفت: محله‌های اسلام آباد، نجف آباد، سایان، خاندره، شهدا، فاطمیه، گوجیک آباد و کوی فلسطین، سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهر زنجان است که جمعیتی بالغ بر ۵۳ هزار نفر را در خود جای داده اند.

وی افزود: محله حسین آباد و شریف آباد در ابهر و کوی شریعتی در قیدار نیز جزو سکونتگاه‌های غیر رسمی محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به اقدامات و برنامه‌های بازآفرینی شهری در این استان اشاره کرد و گفت: انجام مطالعات وضعیت سرانه خدماتی در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان، طرح جا به جایی بازآفرینی کوی فلسطین، ساماندهی کوی فاطمیه، اجرای پروژه محور داود قلی – دلجویی به عنوان بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور از جمله این اقدامات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.