دستگیری عامل اخاذی و هتک حیثیت در تنکابن

فردی که با تهدید به پخش تصاویر خصوصی شهروندان خانم در شبکه‌های اجتماعی اخاذی می‌کرد، دستگیر شد.

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن گفت: در پی مراجعه چند شهروندان خانم به پلیس فتا شهرستان تنکابن، مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و ساختگی و غیر اخلاقی و اخاذی از آنان توسط فردی در فضای مجازی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع، ماموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی انجام گرفته عامل این اقدام مجرمانه را که ساکن یکی از شهر‌های پایتخت بود شناسایی و در عملیات پلیسی متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن گفت: متهم که در ابتدا منکر اعمال مجرمانه خود بود، پس از مراجهه با ادله‌های پلیسی لب به اعتراف گشود و به انتشار تصاویر خصوصی و ساختگی و غیر اخلاقی از شهروندان با قصد اخاذی از آنان اعتراف کرد.

سرهنگ دیلمی از معرفی متهم به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: در نگهداری از اطلاعات خصوصی خود نهایت دقت را داشته باشند و از ثبت تصاویر و ویدئو با دستگاه‌های دیجیتالی دیگران خودداری یا از حذف آن مطمئن شوند، زیرا ممکن است به دلیل سهل‌انگاری آن فرد، اطلاعات آنان در فضای مجازی منتشرشده و موجب سوءاستفاده سایرکاربران قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار