وجود ۵۵۰ واحد مرغداری فعال در استان کرمانشاه

معاون امور دام جهادکشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به فعال بودن ۵۵۰ واحد مرغداری در استان، گفت : ۲ برابر مرغ مورد نیاز استان ظرفیت تولید داریم.

نوروزی معاون امور دام جهادکشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به انجام جوجه‌ریزی خوب در استان، گفت : با وجود فصل گرم سال، استقبال برای جوجه‌ریزی خوب بوده به طوریکه ۴۵ درصد نسبت به سال قبل و ۴۶ درصد نسبت به ماه گذشته، افزایش جوجه‌ریزی داشته‌ایم که به مرور در آینده با افزایش تولید، عرضه بیشتر خواهد شد.

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ در ۲۲ روزه اول تیرماه در ۷۳ واحد مرغداری استان، یک‌میلیون و ۱۶۰ هزار و ۳۱۵ قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفت. الان در مدت مشابه سال‌جاری در ۱۱۳ واحد مرغداری، یک‌میلیون و ۶۸۳ هزار و ۸۷۹ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

وی در توضیح مشکلات حال حاضر وضعیت بازار مرغ در استان، خاطرنشان کرد: همین الان مازاد بر نیاز تولید استان مرغ داریم، اما به دلایلی از جمله تعلل در تعهد عرضه‌کنندگان نهاد دامی که با تأخیر نهاده‌ها را در اختیار مرغداری‌های گذاشتند و افزایش قیمت مرغ در استان‌های همجوار که دلیلی برای خروج غیرقانونی مرغ از استان کرمانشاه شده، وضعیت اینگونه شده است.

نوروزی اظهار کرد: از لحظه‌ای که جوجه خریداری و وارد سالن‌های پرورش می‌شود و تا زمان حمل مرغ به کشتارگاه و در نهایت عرضه به مراکز فروش؛ مرغ توسط تیم‌های مشترکی با اداره دامپزشکی، فرمانداری، اداره تعاون روستایی، بخش خصوصی و بسیج اصناف رصد و پایش می‌شود.

وی قطعه‌کردن مرغ گرم را ممنوع اعلام کرد و گفت: مراکز عرضه مرغ را ملزم کردیم حتما با وجود بازرس مرغ را توزیع کنند. موجود بودن مرغ و عدم عرضه آن از طریق واحد‌های صنفی عرضه‌کننده را حتما پیگیری خواهیم کرد. نظارت‌ها بیشتر خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.