۲۴ هزار نفر از افراد زیرپوشش بهزیستی مستمری دایم دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات دولت سیزدهم برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد گفت: تعداد مددجویان بهزیستی پشت نوبتی دریافت مستمری در استان به صفر رسید.

علی نصیری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت مردمی سیزدهم، پس از گذشت کمتر از ۲ سال، امروز هر فردی که در جامعه هدف سازمان بهزیستی مشمول دریافت خدمات مستمری باشد، پشت نوبت قرار ندارد و می‌تواند با مراجعه به مراکز بهزیستی شهرستان و استان محل اقامت از این خدمت بهره‌مند شود.

به گفته وی، هم اکنون نزدیک به ۲۴ هزار نفر از افراد زیرپوشش بهزیستی مستمری دایم دریافت می‌کنند و پارسال ۶ هزار نفر به آمار مستمری‌بگیران بهزیستی استان افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با ۵۴ ماموریت و ۱۵۳ فعالیت و خدمت ارائه می‌دهد، گفت: خدمات سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشِی، اجتماعی، پیشگیری، مشارکت مردمی است.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی با پیروی از حضرت علی (ع) که با قداست و بزرگی و بالامقامی که داشتند به اقشار مختلف و محروم رسیدگی می‌کردند، فعالیت و اقدامات مختلف از سوی این نهاد به صورت تخصصی و حرفه‌ای به جامعه هدف ارائه می‌شود.

نصیری افزود: فعالیت‌های سازمان بهزیستی گسترده است و از قبل تولد یک فرد تا بعد از مرگ فرد، ارائه خدمات از جمله مشاوره ژنتیک، پیشگیری از معلولیت‌ها و بعد از مرکز اقدامات حمایتی بعد از فوت فرد برای خانواده ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های سازمان بهزیستی فقط مختص توانبخشی نیست و عموم مردم می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند، گفت: در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد و پیشگیری از معلولیت فعالیت دارد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری به فعالیت اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ اشاره کرد و گفت: در حوزه جوانی جمعیت نیز سازمان بهزسیی در حوزه امور اجتماعی حمایت از خانواده چند قلو را در دستور کار دارد و فرزندخواندگی و حمایت از کودکان یتیم نیز در دستور کار این سازمان است.

نصیری گفت: در حوزه توانبخشی نیز خدمات و اقدامات موثری برای افراد دارای معلولیت از جمله خدمات پزشکی، روان پزشکی، کاردرمانی فیزیوتراپی، روان‌شناسی، مشاوره، گفتار درمانی، شنوایی سنجی ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۵۱۴ مرکز زیرپوشش بهزیستی به جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهند که ۱۱۰ مرکز از این تعداد در حوزه توانبخشی است و خدمات مختلف را در قالب مراکز شبانه‌روزی و روزانه و تیم سیار، کارگاه‌های تولیدی و مراکز حرفه‌آموزی ارائه می‌دهند.

وی به پرداخت کمک هزینه توانبخشی، تهیه ویلچر، واکر، پوشک، تخت و سمعک و سایر موارد برای مددجویان اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث درمان و پرداخت کمک هزینه درمان و مناسب‌سازی و کاشت حلزون و اندام مصنوعی نیز حمایت‌های از مددجویان انجام می‌شود.

به گفته وی، برای توانمندسازی جامعه هدف نیز برنامه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در دستور کار قرار دارد و سال گذشته ۲ هزار و ۳۳۰ فرصت شغلی ایجاد شده در حالی‌که تعهد بهزیستی یک‌هزار و ۱۱۸ فرضت شغلی بود.

وی گفت: در حوزه مسکن نیز ۷۵۴ واحد مسکونی برای مددجویان از طریق مختلف مانند کمک هزینه مسکن، دیعه مسکن، مناسب سازی مسکن تهیه شد.

وی به موفقیت‌های مددجویان و معلولان زیرپوشش این نهاد در حوز‌های مختلف اشتغال، فرهنگی، ورزشی و تحصیلی اشاره کرد و افزود: پارسال مددجویان بهزیستی در عرصه‌های مختلف حایز رتبه برتر شدند که در بحث ورزش مددجویان در جایگاه‌های المپیک و آسیایی و کشوری حائز رتبه‌های برتر و قهرمانی شدند.

به گفته وی، در بحث فرهنگی نیز تعداد ۴۰ گروه تئاتر حائز رتبه برتر کشوری شدند و یکی از این گروه‌ها در جشنواره ملی فجر شرکت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار