وزیر جهاد کشاورزی:

مازندران توانایی تبدیل شدن به قطب صادرات محصولات کشاورزی را دارد

نیکبخت گفت: مازندران در تامین غذا و امنیت غذایی نقش موثری دارد و در این راستا این استان توانایی تبدیل شدن به قطب صادرات محصولات کشاورزی را دارد.

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی روز جمعه در حاشیه دیدار با تشکل های اقتصادی غرب مازندران در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی در استان مازندران باید خیلی کار بشود.

وی با اشاره به همسایگان شمالی و ضرورت صادرات محصولات به این کشورها، خاطرنشان کرد : این استان می تواند در صادرات محصولات کشاورزی و ارز آوری آن به کشورهای همسایه استان های شمالی نقش موثری داشته باشد که باید برای تحقق این مهم بیش از پیش تلاش بشود.

وی تصریح کرد : زیرساخت های استان مازندران به ویژه غرب این استان به لحاظ برخورداری بنادر و فرودگاه برای صادرات محصولات کشاورزی بسیار مطلوب است که باید از آن بهره ببریم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد : با استاندار مازندران صحبت شده که در تامین نهاده های کشاورزی نباید خودمان را محدود به بنادر جنوب کنیم باید از ظرفیت شمال نیز استفاده بشود و حتی در این همین زمینه نباید به دو کشور اکتفا بشود بلکه از دیگر کشورها هم استفاده کنیم.

نیکبخت با اشاره به این که مازندران به ویژه شهرستان های غرب این استان دارای کارآفرینان خوبی در بخش کشاورزی است، بیان کرد : امروز ضروری است که امور را به مردم، تولیدکنندگان و تشکل های واقعی بخش کشاورزی واگذار بشود که اجرای این مهم در دستور کار این وزارت خانه است.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته در راس هیاتی در سفر دو روزه به مازندران از زیرساخت های بخش کشاورزی این استان بازدید کرد.

مازندران با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.