لاوروف: دستیابی اوکراین به اف-۱۶ یک تهدید هسته‌ای تلقی می‌شود

وزیر خارجه روسیه گفت اینکه اوکراین می‌تواند به جنگنده‌های اف – ۱۶ دسترسی داشته باشد، یک تهدید هسته‌ای محسوب می‌شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه لنتا دات‌رو گفت: این واقعیت که اوکراین از جنگنده‌های F-۱۶ که قادر به حمل سلاح هسته‌ای هستند بهره‌برداری می‌کند، از نظر روسیه به عنوان یک تهدید در حوزه هسته‌ای تلقی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف گفت: «آمریکا در حال تلاش برای کشاندن پای ناتو به منطقه آسیا-پاسیفیک است.»

وی افزود: «ما آماده فراهم کردن غذا برای کشور‌های نیازمند هستیم و این در حالی است که کشور‌های غربی محدودیت‌هایی را در این زمینه برای ما ایجاد کرده‌اند. من هیچ طرح جدیدی را درباره توافق صادرات غلات نشنیده‌ام.»

وی ادامه داد: در جریان عملیات رزمی، نیرو‌های نظامی ما قرار نیست بررسی کنند که آیا هر هواپیمای خاصی از این نوع برای حمل سلاح هسته‌ای مجهز است یا خیر. ما خود این واقعیت را که نیرو‌های مسلح اوکراین چنین سامانه‌هایی دارند به عنوان تهدیدی از سوی غرب در حوزه هسته‌ای تلقی خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه هشدار داد که «آمریکا و ماهواره‌های ناتوی آن خطر درگیری مسلحانه مستقیم با روسیه را ایجاد می‌کنند و این امر با پیامد‌های فاجعه‌باری همراه خواهد بود».

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پس از نشست سران گروه هفت در هیروشیما در ۲۱ مه، در یک نشست خبری گفت که غرب در نظر دارد آموزش خلبانان اوکراینی را از جمله در مورد استفاده از اف-۱۶ آغاز کند. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز به نوبه خود گفت که واشنگتن و متحدانش در مورد فهرست کشور‌های بالقوه‌ای که می‌توانند F-۱۶ را در چند ماه آینده به کی یف تحویل دهند، گفتگو خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اف ۱۶ مگه بمب اتمیه
آخرین اخبار